Přibližně pětadvacet kamionů sutin z železobetonové konstrukce mostu, který do neděle stál nad dálnicí D1 nedaleko Větrného Jeníkova na 107. kilometru, stihla z dálnice do včerejšího odpoledné odvézt jihlavská firma SETRA.

„Demoluje se dál, pořád se jezdí a sutiny se odvážejí," potvrdil Deníku vedoucí jihlavského provozu společnosti SETRA Pavel Kaspar. Právě kvůli dokončení prací po demolici mostu řidiči na 107. kilometru dálnice jezdí ve směru na Brno jedním jízdním pruhem, ve směru na Prahu jezdí jízdní pruhy dva. Rychlost je zde snížená na osmdesát kilometrů za hodinu. Toto opatření by mělo platit do středy. „Naše společnost udělá všechno pro to, abychom sutiny stihli odvézt. Žádné komplikace nemáme," dodal Kaspar. V úseku zbouraného mostu se budou jednak dokončovat práce po demolici, a také se zde bude rozmisťovat dopravní značení ve směru na Brno. Překládat se budou inženýrské sítě, kanalizace i optický kabel a instalovat svodidla. Žádné dopravní komplikace spojené s odklízením sutin se včera neobjevily.

Uzavírka komunikace vedoucí přes most by přilehlým obcím také neměla způsobit žádné komplikace. Podle starosty Smrčné u Jihlavy Josefa Nechvátala je plánovaná asi na pět měsíců. Obec se bez mostu po tu dobu celkem obejde, protože po něm vede silnice k lesu a auta tam běžně jezdit nesmí. „Využívá ji společenství obcí, které tam hospodaří na lesních pozemcích," upřesnil. Přes most jezdilo i několik aut do nedaleké osady, po objížďce se jim cesta protáhne jen asi o dva tři kilometry.

Rekonstrukce dvou úseků dálnice na Vysočině začala 9. května tohoto roku. Stavbaři se pohybují od 104. kilometru u Větrného Jeníkova po 112. kilometr u Jihlavy a mezi Lhotkou na 153. kilometru a Velkou Bíteší na 162. kilometru. V místech, kde se pracuje, zatím auta jezdila dvěma zúženými pruhy rychlostí sníženou na 80 kilometrů v hodině. Do jednoho pruhu byla doprava sváděna jen přechodně při změnách dopravního značení. Historicky poprvé byla dálnice uzavřena v noci ze soboty na neděli právě kvůli bourání mostu.