Letos na podzim se jim splnil další z jejich velkých snů. Tím je otevření kamenného obchůdku v Jihlavě. Celý příběh firmičky, která vznikla v dílně rodičů, popsala Andrea Čapková a Klára Korešová.

Klasická otázka úvodem, kde se vzal tento nápad? Proč se vaše značka jmenuje právě Xiss?

Jsme kamarádky již od dětství a vždy jsme společně vymýšlely všelijaké projekty. Nápad s českou značkou s doplňky vznikl tak, že jsme na trhu postrádaly originální doplňky, které bychom samy nosily. Vše, co se netýkalo mainstreamu, pro nás bylo přezdobené nebo cenově nedostupné. Chtěly jsme vytvořit minimalistické univerzální doplňky, které jsou originální a zároveň vhodné pro každodenní nošení. Také jsme chtěly zákazníkům nabídnout výrobek, který si bude zakládat na kvalitě a výhradně české výrobě. Celkově nám bylo líto, že bychom si tyto poklady nechaly pro sebe a chtěly jsme se jimi pochlubit prostřednictvím e-shopu. Co se týče názvu Xiss, ten vznikl, když jsme byly děti. Váže se k němu historka, kterou si raději necháme pro sebe. Nejsme si jisté, zda by ji čtenáři pochopili (smích). Můžeme prozradit, že se týkala našich přezdívek.

Za značkou Xiss stojí dvě kamarádky z Jihlavy, Andrea Čapková a Klára Korešová.Jak dlouhá byla cesta z dílničky rodičů až k plnohodnotnému e-shopu, a pak k obchodu?

Víceméně jsme z dílničky rodičů nikdy neodešly. Stále zde navrhujeme naše výrobky a plánujeme další osudy našeho e-shopu. V polovině října jsme v Palackého ulici otevřely kamenný obchod. Toto byl další z našich cílů a jsme rády, že si ho již můžeme plnit. Jedná se o showroom, kde jsou vystaveny všechny naše produkty a samozřejmě je možné si je na místě rovnou i zakoupit.

Co všechno můžete zákazníkům v současné době nabídnout za výrobky?

Aktuálně se věnujeme dámským doplňkům, které zahrnují kabelky, pytle na záda, peněženky či minimalistické šperky. Naše portfolio plánujeme brzy rozšířit o batohy a jiné pomocníky na cesty.

Dá se říct, o co je mezi lidmi největší zájem, co je tahákem?

Dá se říci, že můžeme označit dva výrobky, které jsou na našem e-shopu nejvíce oblíbené. Jedná se o minimalistické kabelky s vyjímatelným pytlem a cáklé mini pytle.

Používáte animal friendly materiály, můžete prosím čtenářům přiblížit, o co jde?

Animal friendly znamená, že pro výrobu našich produktů nepoužíváme zvířecí materiály. Avšak i přes to, že naše materiály nejsou kožené, vybíráme kvalitní náhradu, která má stejné charakteristické prvky jako kůže a má vysokou životnost.

Co je pro vás charakteristické, co se týče celé značky?

Máme více charakteristických prvků, které nás specifikují, a na první pohled poznáte, že se jedná o naše výrobky. Především se jedná o nezaměnitelné logo, minimalistické prvky a hravé provedení. Každý výrobek se snažíme udělat něčím jiný, originální, aby se za ním lidé otáčeli a kladli si otázku, odkud to je (smích). Avšak na naše logo jsme speciálně pyšné, jedná se o jedinečnou přidanou hodnotu, ať už se jedná o logo dřevěné, či kovové. Do budoucna chceme naše portfolio pravidelně rozšiřovat o originální výrobky, aby naši stálí zákazníci měli na výběr z další škály produktů Xiss.

Za značkou Xiss stojí dvě kamarádky z Jihlavy, Andrea Čapková a Klára Korešová.Spolupracujete s uznávanou jabloneckou firmou Šenýř.

Tato spolupráce nám perfektně zapadala do konceptu, jelikož jablonecká ruční výroba šperků je známá po celém světě a je to jedna z věcí, na kterou můžeme být u nás v Čechách pyšní. Tedy česká výroba našich doplňků nemohla být obohacena o nic jiného než o ruční výrobu kovových srdíček ve zlaté a stříbrné barvě. Ta využíváme pro výrobu našich šperků nebo je používáme jako logo pro menší výrobky, jako jsou peněženky, psaníčka nebo mini pytle. Spolupráce nám aktuálně takto vyhovuje a do budoucna budeme spolupracovat v rámci šperků pouze s touto společností. S jejich prací jsme moc spokojené.

Připravujete nějaké novinky ve vaší nabídce?

Jistě, v hlavě máme milion nápadů a na papíře stovky návrhů. Věříme, že se brzy některé z nich zrealizují a na trh uvedeme plánované batohy, aktovky, obaly na notebooky či rozšíříme sortiment šperků. Jistě se je na co těšit (úsměv).

Je o vaše produkty zájem?

Ano, lidé zájem mají. Samotné nás překvapilo jaký. Je vidět, že trh je přehlcen mainstreamovými věcmi a lidé prahnou po něčem jiném, originálním a kvalitním. Zároveň je trh přehlcený výrobky z asijských zemí, a lidé tak dnes upřednostňují místní výrobu.

Dá se obstát v konkurenci mainstreamových značek?

Neradi bychom se porovnávali s tímto segmentem. Je jasné, že mainstreamové produkty nakupuje každý a vždy bude. Zároveň každý z nás má doma v šatníku něco cenného, co nenalezne na rohu každé ulice.

Kde všude prodáváte a kam až se vaše výrobky dostaly?

Nyní je náš prodej zaměřený na český a slovenský trh. Samozřejmě bychom se rády dostaly na trh po celé Evropě, tak doufáme, že se brzy zadaří a budou o našich českých ručičkách vědět i jinde ve světě.