Ten skončil v neděli a v pondělí se stavbaři pustili do rekonstrukce bývalé jezuitské koleje bez obav, že by rušili atmosféru vyhlášené multikulturní akce. Snad jenom některým turistům se nebudou líbit nákladní vozy, odvážející hory stavební suti.

Stavbaře brzy čeká například složitý transport stavebního výtahu přes kus náměstí.

Chytré hlavy našly brzy řešení

Největší součást výtahu sotva projde městskou branou u zámku. Ještě obtížnější bude dostat ji do dvora bývalé jezuitské koleje vchodem z uličky k zámeckému parku.

Ředitel Univerzitního centra Telč Josef Plucar už má o transportu výtahu jasno: „Specializovaná firma brzy začne montovat plošinový výtah, bez něhož se stavba neobejde. Dílce dovezou na podvozku. Ten největší asi před městskou bránou složí a dovnitř jej dostaneme na kulatinách. Lépe by bylo, kdyby projel na podvozku,“ neztrácí naději ředitel centra.

Podle stavbařů se rozměrná část výtahu dostane na uzavřený dvůr jedině postrkováním na kulatinách jako na nízkém podvalníku. Stavbaři už vyřešili, jak úzkým nízkým vjezdem do dvora zajet menším nákladním automobilem či nakladačem.

Objevily se původní arkády

„Klenba průjezdu se nesmí poškodit, řešení bylo snížit terén a vybagrovat vrstvu zeminy, takže se zvětšila průjezdná výška,“ uvedl včera Karel Pivonka, předák jedné z dodavatelských firem.

Dvanáct dělníků včera elektrickými kladivy osekávalo omítky uvnitř chodeb i na pilířích, podpírajících oblouky arkád, ještě nedávno zazděných.

Více si můžete přečíst v úterním vydání Jihlavského deníku.