Podle odborníků, kteří se v tomto sektoru pohybují, je zádrhel spíše v přístupu dnešních lidí.

„Co se týče klubové scény, je to v Jihlavě bída. Pro mladé lidi tady něco málo funguje, ale v porovnání s jinými krajskými městy je to zanedbatelné,“ vyjádřila se Eva Vařejčková, která má s pořádáním soukromých akcí velké zkušenosti.

Zároveň dodává, že pořadatele, kteří se do velkých akcí pouští, obdivuje. Uspořádat koncert je totiž podle ní riziko: „Lidé jsou ochotní na baru utratit přes tisícovku, za vstup dát stokorunu je už ale problém.“

Peníze za alkohol investovat do hudby?

Na druhé straně, když klub úspěšně funguje celý rok, peníze za prodaný alkohol získá, a do kultury pak může investovat. „Pronajmout si ale nějaké zařízení, kde bar vlastní někdo jiný, a vydělat jen vstupem, to je zádrhel,“ uvedla Eva Vařejčková.

To, že v Jihlavě se klubům nedaří, potvrzuje i fakt, že před časem své brány zavřel i Beat Live Music Club, dřívější Trane, který sídlil v býválé tovární budově Alfatexu pod Brněnským mostem.

„Kultura živých kapel tady prostě není. My jsme měli problémy s kapacitou, ale to má každý klub. Když do vás ale někdo pořád šťourá, nedá se to vydržet. Rivalita mezi kluby tady prostě je, a až do některého z nich začne někdo šít jako do nás, skončí stejně,“ nechal se slyšet manažer bývalého klubu Trane Radek Eliáš.

Podle člena komise pro kulturu Vítězslava Schreka je klubová scéna jako každá jiná. Někdo se jí musí chopit a provozovat. Jak se situace vyvine, je především na příznivcích: „Je to přirozený proces. Udržet tuhle scénu, je ale těžké. Náklady na kapelu jsou obrovské a zaplatit ji ze vstupného je obtížné.“