Trasa by měla mít kolem dvaceti kilometrů a bude se linout údolím řeky Brtnice. Přípravy jsou však v samém počátku a kdy se bude stavět nyní nelze určit. „Určitě to nebude za rok, dva a ani tři. I cyklostezka Jihlava – Třebíč – Raabs se připravovala léta,“ připomněla starostka Brtnice Miroslava Švaříčková (ODS).

Právě cyklostezka mezi dvěma největšími městy Vysočiny bude s touto trasou u Rokštejna propojená a cyklisté z Jihlavy i z Třebíče tak budou mít možnost pohodlně objevit další část kraje. Dříve bylo možné jet po lesních cestách, nyní už to kvůli těžbě kůrovcového dřeva není možné. „Trasa je v současnosti sjízdná pouze těžkou technikou,“ potvrdil brtnický místostarosta Jan Přibyl (ODS).

Právě kůrovcová kalamita tak paradoxně pomohla záměru vybudovat cyklostezku. Po dokončení těžby dřeva by se mělo začít pracovat na opravách lesních cest. „A tím by došlo k postupnému zpřístupnění tohoto úseku i cyklistům,“ naznačil Přibyl.

Stromy jsou pryč

První myšlenky na cestu pro cyklisty v této lokalitě přitom sahá deset let zpátky. Tehdy ale nemohla cyklostezka protínat přírodní rezervaci. Nyní jsou stromy pryč a to mění situaci. „Nemůže tam samozřejmě být všude asfalt, ale třeba místy jen mlatová cesta,“ podotkla starostka.

Na stavbě cyklostezky mají zájem i někteří další starostové sdružení v Mikroregionu Černé lesy. Například v Opatově však místostarosta Jan Caha o projektu zatím neslyšel. „Myšlenka je to zajímavá, budeme se jí zaobírat,“ řekl Deníku s tím, že městys smysluplné projekty vždy podpoří.

Náklady na stavbu není v současné době možné ani odhadnout, ale pomohou dotace. „Chceme akci rozdělit do dvou částí Opatov – Brtnice a Brtnice – Rokštejn, z nichž každá splňuje požadavky na jiné dotační tituly,“ prozradil Přibyl.