Lávka se tak uzavřela a na magistrátu přemýšleli, co s ní dál. Využít odolnější druh dřeva? Nebo pozinkované rošty? Či sáhnout po lehčených betonových panelech? A nebo lávku prostě zrušit? To byly otázky, které dělaly zastupitelům těžkou hlavu.

V červenci toho roku pak město vybralo projekční firmu, která měla v místě instalovat právě betonové prefabrikáty. Ta ale zakázku za čtyři miliony nesplnila a lávka zůstávala zavřená.

Ilustrační snímek
Řidič pod vlivem alkoholu boural mezi Krahulčím a Telčí a zranil se

Již nově složené zastupitelstvo se lávce začalo opět více věnovat v prosinci 2019. Návrh byl však tehdy napsán značně nesrozumitelně. „Jde mi o to, jestli rozhodujeme o variantě pět, tedy zrušení lávky nebo o variantě pět, která je rozšířenou nebo zúženou variantou tři až čtyři ve druhých variantách,“ rozplétal problematiku opoziční zastupitel Martin Hyský. Materiál tak byl stažen z programu.

Následně pak loni na jaře zastupitelé rozhodli, že vše vyřeší nejlevější možnou cestou a tou je zrušení lávky. To vyjde na milion sto padesát tisíc korun. Téměř rok poté zabraly projekční práce, povolovací řízení a výběr firmy, která vše provede.

Lávka za Cityparkem

- vybudování lávky bylo jednou z podmínek, které Jihlava měla při stavbě Cityparku

- použité dřevo ale vlivem klimatických podmínek trpělo

- od konce roku 2017 tak byla lávka zavřená

- další rok měly být v místě instalovány betonové panely, firma ale zakázku nesplnila

- před několika dny začala demolice, která bude hotová do poloviny letošního května

Lávka, kterou město v roce 2008 při stavbě Cityparku po investorovi požadovalo, tak bude v druhé půlce letošního května minulostí. „Dřevo v hlubokém a zastíněném kaňonu nad potokem nebylo dobře zvoleným materiálem, trámy uhnívaly, kroutily se a byly velmi kluzké. Musely se často opravovat,“ zdůvodnil jihlavský radní pro dopravu Jaroslav Vymazal, proč zastupitelé odsouhlasili zrušení lávky.

Průchozí prostor se po demolici lávky rozšíří v průměru o tři čtvrtě metru. „Někde se cyklostezka rozšíří o čtyřicet, jinde o osmdesát centimetrů, v průměru ale o polovinu šířky stávající dřevěné lávky,“ vysvětlil mluvčí magistrátu Radovan Daněk.

Podle odboru dopravy po lávce dříve takřka nikdo nechodil, chůze po asfaltové cyklostezce je totiž pohodlnější. „Že tu už lávka nebude mi nevadí, za ty roky jsem si zvykla,“ usmála se cyklistka Jarmila, která včera odpoledne místem projížděla.

Zejména chodci ale zrušení lávky kritizují, a nejen oni. Místem totiž často míří na nově opravené dopravní hřiště i rodiče s dětmi a ti uvítají každý kousek šířky cesty navíc. „Chodím tam s vnoučaty a v létě je tam hodně cyklistů, takže chodci volí radši cestu po lávce,“ dodal již dříve bývalý náměstek primátora, nyní zastupitel Jaromír Kalina.