„Nárůst byl pozvolný během celého ledna, nyní je to asi třicet procent oproti konci prosince. Lidé, kteří začali chodit nově, zatím nekončí,“ uvedl Jindřich Musil z jihlavského fitness Fitpeople. V podobném duchu hovoří také bronzový medailista v kulturistice ze Světových policejních a hasičských her 2015 Jakub Caha. V jeho Pro Life fitness Telč se během ledna zvýšila návštěvnost zhruba o čtvrtinu. Nárůst byl během měsíce pozvolný a stále přichází nové tváře. „Lidé neměli na začátku měsíc peníze, začali chodit spíše až po výplatách,“ vysvětlil Caha. Tito lidé chtějí hlavně zhubnout.

Někteří preferují cvičení doma nebo běh, případně chůzi. Zatímco v lednu se v parcích měst i v menších obcích objevují nové tváře ve sportovním oblečení, mnoho z nich brzy své snažení vzdá. Ti, kteří vydrží do jara, mají už téměř vyhráno. Bude tepleji, déle světlo a navíc se díky lepší kondici budou při cvičení cítit stále lépe.

Ne přímo hubnutí, ale snaha o zdravější životní styl, to mohl být důvod k návštěvě Vodního ráje. Zatímco loni přišlo v lednu 8 620 lidí, letos to bylo 12 115. Vyplývá to z údajů Služeb města Jihlavy (SMJ), které Vodní ráj provozují. „Přikládáme to spíše tomu, že venku panovalo počasí, které moc nepřálo zimním sportům. Lidé šli radši do bazénu,“ vysvětlil Martin Málek ze SMJ. S návštěvností za leden je spokojený a stejně tak i se zájmem o nový e-shop. Najdou se ale i lidé, kteří si změnu životního stylu předsevzali. „Doufáme, že ta předsevzetí vydrží aspoň do jara,“ usmál se Málek.

V opačné situaci je manažer prodejny s tabákem Traficon Martin Zvára. „Pokles je každý rok stejný s ohledem na předsevzetí, dělá to asi jednu pětinu,“ řekl k prodeji za letošní leden. Podle Zváry lidem ještě v únoru a březnu odhodlání vydrží, ale od dubna už se prodej dostává na obvyklá čísla. Na druhou stranu pokles po Vánocích pociťují všechny oblasti obchodu, což by mohlo souviset nejen s prázdnými peněženkami, ale s dalším častým předsevzetím. To zní, nebudu tolik utrácet.

Předsevzali si Jihlavští, že budou jíst více zdravě? V jihlavské cukrárně Sweet Secret of raw nezaznamenali žádný nárůst zájmu o tento druh stravy, na druhou stranu zájem ani nepoklesl. Přeci jen, jedná se o cukrárnu, a to nejde dohromady se snahou o hubnutí. V krajském městě se ale zdravá strava příliš neřeší. Žádnou změnu, ať už pozitivní nebo negativní, totiž nezaznamenali ani v jihlavské restauraci a prodejně zdravé výživy Natur styl.