V současnosti padesátka vybraných dobrovolníků kartu testuje v městských hromadných prostředcích.

Smyslem testování je vyzkoušet veškeré typy jízdného, které se dají čerpat z Jihlavské karty.

„Jihlavskou kartu jsme začali zkoušet v pondělí a testovat ji budeme až do konce března, než začne její normální provoz,“ uvedl jeden z jihlavských testujících Petr Šmergl.

Každý z padesáti vybraných cestujících dostal protokol o testování, do kterého zaznamenává datum, čas, číslo vozu, linku, zastávku a kterou variantu při jízdě na kartě využil.

Padesát testujících dobrovolníků

„Ze začátku se používání Jihlavské karty může lidem zdát komplikované. Ale když se s ní pořádně seznámí, zjistí, že je to velice jednoduchý systém a jde jenom o zvyk. Karta má široké využití, jízda s ní bude mnohem praktičtější,“ míní testující Petr Šmergl.

O pětitýdenní zkoušení karty byl mezi Jihlavany poměrně velký zájem.

„Během čtrnácti dnů se nám přihlásilo o pětadvacet osob více, než jsme potřebovali,“ sdělil František Koumar, ekonomický náměstek Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ).

Z pětasedmdesáti lidí vybral DPMJ padesátku. Zohledňoval tři věkové skupiny – studenty, pracující a důchodce, a místo bydliště, aby byly pokryty všechny městské části.

Karta se bude dát použít jako časová jízdenka, která nahradí dosavadní časové kupony nebo jako elektronická peněženka, kterou si lidé nabijí určitou částkou. Možná je také kombinace obou variant.

„To znamená, že si lidé zakoupí například roční jízdenku a na kartu vloží ještě finanční částku. Z té potom mohou dokupovat třeba jízdenky spolucestujícím,“ vysvětlil Petr Šmergl.

Do zoo, Vodního ráje i do knihovny

Jihlavská karta by mohla být do budoucna využívána nejenom v městské hromadné dopravě. Platit by s ní lidé mohli i v dalších městských zařízeních.
„Používat by ji lidé mohli například v zoologické zahradě, městské knihovně, Vodním ráji nebo na dalších sportovištích,“ vyjmenoval mluvčí jihlavského magistrátu Radek Tulis.

Systém jízdného se v jihlavské městské hromadné dopravě měl změnit původně již od července minulého roku. Kvůli technickým problémům bylo elektronické jízdné ale odloženo až na duben letošního roku.

Pokud se lidé rozhodnou čipovou kartu nezakoupit, mohou i nadále využívat papírové jízdenky.

Cestovat s nimi se však příliš nevyplatí. Papírová jízdenka nebude přestupní a jízda na ni bude dražší.

Klasická hodinová jízdenka za dvanáct korun, která platí nyní, bude zrušena. Místo ní si cestující budou kupovat lístky podle počtu plánovaných ujetých zastávek.