Výluka se plánuje tak na rok 2020, naváže na tu z letošního podzimu, kdy se padesát dní pracovalo mezi Telčí a Slavonicemi. „V příštím roce plánujeme opravné práce v dalších úsecích trati Slavonice – Telč. Půjde o běžnou údržbu, případně výměnu kolejového roštu. V této souvislosti předpokládáme v úseku Slavonice – Telč výluku dvacet dní nepřetržitě,“ sdělila mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Nela Friebová.

V březnu roku 2021 má začít revitalizace celé trati mezi Kostelcem a Slavonicemi, která je naplánovaná do srpna roku 2022. Díky tomu v některých úsecích dojde ke zvýšení maximální rychlosti ze současných padesáti na sedmdesát až osmdesát kilometrů za hodinu. Doba jízdy se tak zkrátí asi o patnáct minut.

V  pátek odpoledne se na stavbě kluziště už opět pracovalo.
Radnice popírá, že by kluziště bylo černou stavbou

"Bude se modernizovat staniční zabezpečovací zařízení v železničních stanicích na trati, vybuduje se traťové zabezpečovací zařízení a dálkové ovládání celé trati. Zabezpečovací zařízení přejezdů na trati se bude modernizovat, nebo nově stavět, přičemž bude prověřeno, které přejezdy je možno zrušit a nahradit například novou spojovací komunikací,“ doplnila k tomu mluvčí SŽDC.

Dále se ve vybraných úsecích zrekonstruuje železniční těleso, také některé mosty a propustky a v železniční stanici Telč kolejiště. V železničních stanicích a zastávkách se budou dělat nová nástupiště. Nově vznikne železniční zastávka Slavonice - škola a v prostoru dnešní zastávky Slaviboř se postaví výhybna.

Revitalizace a modernizace trati bude stát 1,9 miliardy korun.