Aktuální jízdní řády už počítají i s novými trolejbusovými linkami G a H i autobusové s číslem 2. Na druhou stranu končí linky 3 a 5. Autobusy na lince 12 budou jezdit méně často a „čtyřka“ bude mít konečnou V Ráji.

Parciální trolejbusy v Jihlavě.
Více trolejbusů a méně autobusů: jihlavskou MHD čeká od prvního února revoluce

Co se změní v jihlavské MHD:
- vznikne nová autobusová linka 2 a nové trolejbusové linky G a H
- změní se autobusové linky 4 a 12
- skončí autobusové linky 3 a 5

Změny souvisí se zájmem cestujících. „Obsluha širšího centra města se nemění, naopak se navyšuje počet spojů v nejvytíženějších časech a na nejfrekventovanějších úsecích linek,“ sdělil šéf dopravního podniku Radim Rovner a dodal: „Doprava se snižuje pouze do směrů, ve kterých nebyly spoje tak využívány a je tudíž neefektivní je provozovat.“

Zlepšení čeká třeba Horní Kosov spolu s ulicemi Lipová, Rantířovská a Žižkova. „Dnes tudy jezdí dvaapadesát spojů denně, nově jich pojede pětašedesát,“ informoval mluvčí magistrátu Radovan Daněk s tím, že navíc budou jezdit v pravidelném intervalu. Každých deset minut pojede trolejbus i přes sídliště Královský vršek, Sokolovskou a Kollárovu ulici.

Snížení počtu spojů naopak potká například místní části Lesnov a Zborná na okraji města. Ze současných sedmadvaceti jich bude ve všední dni o šest méně. Rovner však ujistil cestující, že se bude nastavení nových jízdních řádů první měsíce důkladně vyhodnocovat a nejsou vyloučené úpravy.

Parciální trolejbusy budou do Antonínova Dolu zajíždět "na baterky", z průmyslové zóny nepotřebují troleje.
VIDEO: Na nové trase na Bedřichov ještě nevozí cestující, ukázali trolejování

Dopravní podnik obdržel po oznámení změn v MHD řadu připomínek, některé z nich se ještě podařilo zakomponovat do nově zveřejněných jízdních řádů. „Pro osmadevadesát procent cestujících se buď nic nezmění, nebo získají lepší a častější spojení, pouhá dvě procenta cestujících z nejvzdálenějších částí města o některé nevyužívané neefektivní spoje přijdou,“ uzavřel Daněk.