„Smyslem setkání bylo minimalizovat všechny možné problémy, které jsou v souvislosti s rekonstrukcí dálnice D1. Z jednání jsem velmi spokojen,“ uvedl Běhounek před novináři.

Ministr pak hovořil o tom, že je nutné, aby řidiči byli informováni. „Pokud řidiči na dálnici vidí informační tabuli, že před nimi vzniká kolona a nemají do ní vjíždět, měli by skutečně sjet. Jeden kilometr kolony znamená tři sta lidí uvězněných na dálnici,“ uvedl Kremlík.

Co se konkrétních výstupů týká, během července proběhne inventura takzvaných odpočívek. To jsou plochy u dálnic, které jsou často uzavřené, do roka by však mohly začít sloužit pro kamiony, které uvíznou v kolonách. „Nebudou to parkoviště ani odstavná místa. Jsou to plochy, kam bude možné ty kamiony odvést,“ upřesnil hejtman.

Ještě dva roky
Modernizace dálnice D1 začala v roce 2013 a měla by se dokončit v roce 2021. „Je to komunikace ze sedmdesátých let, některé mostní objekty jsou z třicátých let minulého století a poslední úseky byly více než třicet let staré. Museli jsme jí nejen opravit, ale i modernizovat,“ prohlásil Kremlík.

Podle ministra se jedná o desítky ploch a i když nebude možné využívat všechny, bude to v mimořádných situacích velká pomoc.

Další schůzka je naplánovaná na čtyřiadvacátého září. Už dnes je však jasné, že příští zimu budou na dálnici stát sypače připravené okamžitě vyjet. Jedno stanoviště bude na devadesátém kilometru u Humpolce, druhé se ještě vybírá.

Ministr Kremlík také apeloval na řidiče, aby využívali telefon. „Pokud se někomu na dálnici něco stane, musí zavolat linku 800 280 281. Přijede asistenční vozidlo Ředitelství silnic a dálnic, které poskytne technickou a případně jinou pomoc. Vozí i balenou pitnou vodu,“ poradil Kremlík.

Na tuto linku by se motoristé měli obrace i před cestou a informovat se na aktuální situaci. „Jedině informovaný řidič může přispět plynulosti provozu na dálnici,“ uzavřel ministr.