Zázraky cílí na děti i dospělé. Kromě různých přednášek nebo tvoření nabízí také ke konci srpna dětský příměstský tábor. „Program se ponese v duchu Montessori, děti budou trávit nejvíc času venku,“ přiblížila týdenní náplň učitelka a průvodkyně Štěpánka Maryšková. Podle ní volná místa na táboře ještě jsou.

Centrum by se dalo charakterizovat jako zařízení, jenž sdružuje děti, které se učí Montessori způsobem. „V podstatě doplňujeme domácí vzdělávání. Děti, které se vzdělávají doma, zde mohou být celý den,“ vysvětlila Maryšková. Do prostor se vejde jen určitý počet školáků. „Víme, kolik dětí k nám bude pravidelně docházet. Vůči ostatním zavřené dveře nemáme, ale nejdříve vždy potřebujeme zjistit, jestli si budeme vzájemně vyhovovat s dítětem i rodiči,“ doplnila Maryšková. Volných míst pro docházení do centra už nezbývá mnoho.

Malí zájemci si v centru mohou půjčit Montessori pomůcky a být součástí výuky propojené s manuálními pracovními činnostmi. Také budou chodit plavat a tančit. Cílem letošního roku je účast na tanečním projektu baronky Marie Kinsky ve Žďáře nad Sázavou. „Důležité je, aby se u nás dítě cítilo psychicky v bezpečí. Také musí dodržovat určitá pravidla, ve kterých je zároveň velký prostor pro volnou tvorbu, stále ale musí mít jisté mantinely na paměti,“ objasnila Maryšková.

Centrum zázraků nabízí vyžití i pro dospělé a to nejen pro rodiče dětí, které tam budou docházet. „Montessori způsob uvažování by měl být prvotně určen především pro dospělé. Pokud ten nechápe onu myšlenku a neztotožňuje se s ní, je těžké bez problému přijmout dítě,“ upozornila Maryšková. V nabídce je dlouhodobý Montessori kurz pod vedením Hany Mokré z brněnského centra. Jihlavské průvodkyně připravují kratší kurzy zaměřené například na kosmickou výchovu, matematiku či tanec. Průvodkyně zajištují také hlídání dětí ve věku od tří do dvanácti let.

Školka Meruzalka zůstala na Jihlavských terasách, dochází tam kolem padesáti předškoláků. Škola, která byla na stejné adrese, přešla z Montessori pedagogiky na takzvanou Scioškolu.

Vzdělávání postupuje podle zásad pedagožky Marie Montessori. Snaží se podporovat dítě při rozvíjení jeho poznatků a dovedností. Učení není založeno na memorování nových znalostí. Děti učitele nepovažují za autoritu, ale berou ho jako rovnocenného partnera, jehož hlavním úkolem je vytvoření vhodného prostředí pro žáka.