Nyní ovšem odbor dopravy jihlavského magistrátu povolil uzavírku pro veškerou dopravu na mostě na silnici II/352 až do 20. října. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby potvrdilo, že podle smlouvy má být doprava na most vpuštěna do 23. října. „Tento termín bude dodržen,“ slíbil tiskový mluvčí ŘSD Jan Studecký.

V to doufá také starosta Měšína. Podle něj most není ještě zdaleka hotový, nedá se na něj tudíž ani vjet, ani se po něm projít. „Stále jezdíme po objízdné trase přes Ždírec a Střítež do Jihlavy. Denně se mi trasa do krajského města prodlouží o 14 kilometrů,“ uvedl starosta Měšína Aleš Lancman.

Týdně prý tak najede v průměru o sto až stopadesát kilometrů navíc. „Do Jihlavy jezdí většina lidí z Měšína takto už od března, proto budeme rádi, když bude říjnový termín dodržen,“ uvedl starosta.

V současné době podle ŘSD probíhají práce již pouze na povrchu mostu.

„Jde o izolace, římsy a navazující komunikace. V souvislosti s rekonstrukcí mostu již nebude doprava na dálnici jakkoliv omezována,“ dodal Studecký. Plné uzavírky na dálnici, jako tomu bylo v březnu, se tak proto v souvislosti se stavbou mostu už neočekávají.

Také autobusová doprava bude muset ještě měsíc jezdit po vytyčených objízdných trasách. I když ŘSD původně slibovalo, že budou moci autobusy jezdit po mostu už v průběhu září.

„Zatím nemáme v ruce plné rozhodnutí, ale už teď víme, že budeme po objízdných trasách jezdit ještě do 20. října,“ uvedl Miroslav Bartoška ze společnosti ICOM transport.

Měšínský most byl naposledy rekonstruován v roce 2001, ale z bezpečnostních důvodů nevyhovoval. Proto se jej ŘSD rozhodlo v rámci rekonstrukce sedmikilometrového úseku dálnice D1 zbourat a postavit místo něj nový. Celkově stojí modernizace tohoto úseku dálnice asi 600 milionů korun.