Opravu mostu u firem Bosch Diesel a Automotive Lighting je vhodné provést letos, protože na ni pak bude navazovat generální oprava Pávovské ulice. „Most má již opravený povrch a nyní se musí opravit odspodu. Na části přivaděče bude lešení, bude se tam kvůli tomu zužovat vozovka,“ informoval náměstek primátora pro dopravu Vratislav Výborný (ČSSD). Most i přivaděč však zůstanou průjezdné.

Město má v plánu upravit sjezdy na čtyřproudý přivaděč tak, aby vyhovovaly součaným normám pro vyšší rychlost, k čemuž jsou ale nutná i protihluková opatření. Ta měla původně vyjít na čtyřicet milionů, což město odmítlo. Pak se ale republikově změnila metodika výpočtu hlučnosti. Díky tomu nebude nutno stavět obří protihlukové stěny, ale o něco úspornější varianta protihlukových opatření, takže cena výrazně klesla. Jihlava tedy sjezdy přece jen upraví a Ředitelství silnic a dálnic musí změnit projekty.

Město nyní tyto sjezdy projektuje a začátkem března by mělo být hotovo. Pak proběhne výběrové řízení a po něm mohou začít vlastní práce, které budou dle mluvčího magistrátu Radka Tulise trvat zhruba tři měsíce. Náklady se odhadují na pět milionů korun. Výborný má obavu, aby se našla firma na tyto práce – většina významných hráčů se angažuje na opravě dálnice nebo už má na léto domluvené jiné zakázky.

Nejen zaměstnancům firem Automotive Lighting a Bosch Diesel by pak také mohlo pomoct, kdyby část dálnice mezi Jihlavou a Velkým Beranovem byla průjezdná bez dálničního poplatku. Jihlava se snaží to vyjednat. „Když končí směny, je velký provoz vozidel z průmyslové zóny v Pávově. Máme na Ministerstvu dopravy předjednanou možnost využívat dálnici mezi Jihlavou a Velkým Beranovem i bez dálniční známky,“ potvrdil Výborný. 

Bohužel se do konce června bude opravovat sjezd ve Velkém Beranově ze směru od Jihlavy, takže dálnici bude možné využívat jen jedním směrem. Ve hře je navíc stále možnost udělat tento úsek bez dálničního poplatku nastálo. Ministerstvo dopravy je však proti.