Politické strany a další kandidující subjekty vynaloží na komunální volební kampaň v Jihlavě až statisíce korun.

Zřejmě nejvíce, kolem 300 tisíc korun, by měla stát kampaň ODS. Naopak za nejmenší částku kolem 50 tisíc korun hodlají kampaň pořídit KSČM a Úsvit přímé demokracie. Na dotaz ČTK tak odpověděly strany, které mají zastoupení ve sněmovně nebo v jihlavském zastupitelstvu.

Některá volební uskupení se zcela spoléhají na peníze, které dostanou z vedení stran, většina ale dává dohromady příspěvky z ústředí s penězi kandidátů.

Kromě místních sdružení jsou i politické strany, které z vedení nedostaly nic, a kandidáti si financují kampaň sami. „Z centrály jsme nedostali žádnou podporu kromě volebního manuálu. Sami kandidáti věnovali na kampaň kolem 300 tisíc korun," řekl lídr kandidátky ODS primátor Jaroslav Vymazal.

Kolem 200 tisíc korun vloží do kampaně lidé kandidující v barvách uskupení Forum Jihlava. Řádově statisíce korun bez dotace z centra bude podle lídra Radka Popelky stát volební kampaň hnutí ANO. Na většinu z celkových nákladů kolem 160 tisíc korun se složili také kandidáti TOP 09.

Vedle klasických volebních mítinků na náměstí, inzerce v tisku, plakátů a billboardů se volební strany stále více spoléhají na kontaktní kampaň a besedy s voliči.

Některé kandidáty podpoří v závěru kampaně lidé z vedení politických stran, jiné volební subjekty chtějí oslovit voliče při kulturních, sportovních a společenských akcích.

TOP 09 spoléhá v závěru kampaně na besedy s voliči s názvem Na pivo s Karlem v jihlavském pivovaru, v příměstských obcích pořádají besedy komunisté.

ODS představí své kandidáty pro komunální volby na cyklostezce u nové lávky přes řeku Jihlavu a zájemcům přitom zajistí i cykloservis. Na šesti místech krajského města uspořádá besedy s voliči s názvem Grilování politiků KDU-ČSL. „Měli by se jich zúčastnit i předseda strany Pavel Bělobrádek a ministr zemědělství Marian Jurečka," řekl lídr jihlavské kandidátky Jaromír Kalina.

Jihlavského mítinku Úsvitu přímé demokracie by se měl zúčastnit předseda Tomio Okamura.

V zatím zřejmě nejviditelnější kampani bude pokračovat sdružení jihlavských patriotů Forum Jihlava, které si k oslovení voličů zřídilo denně přístupné informační centrum v obytném kontejneru na Masarykově náměstí. O konkrétních problémech chtějí kandidáti Fora při kampani diskutovat s lidmi na 15 místech v krajském městě.

JAROSLAV BUČEK (ČTK)