Troubení klaksonů nervózních řidičů a nadávky, které se nedají publikovat. Takový jev se velmi často naskytne na křižovatce pod zimním stadionem v Tolstého ulici, která se napojuje na ulici Jiráskovu. To kvůli tomu, že se dvě auta potkají uprostřed křižovatky.
„Jel jsem po Jiráskově ulici ve směru od pivovaru, zrovna mi padla zelená, ale auto z Tolstého, které odbočovalo k pivovaru, mě donutilo šlápnout na brzdu. To samé se mi pak stalo ještě jednou," připojil svou zkušenost profesionální řidič Jakub Bína.
Ten vypozoroval, že to způsobují malé prodlevy při střídání světel na semaforech a fakt, že ve chvíli, kdy se na Tolstého po zelené rozsvítí oranžová, padne stejná barva i na semaforu na hlavním tahu. „Řidiči, kteří to pod stadionem neubrzdí, ještě projedou na oranžovou, ale to už je na Jiráskově zelená," podotkl Bína.
Před několika dny se o tom přesvědčila i redaktorka Deníku. Během čtvrt hodiny se situace, kdy se auta potkala a troubila na sebe, naskytla hned dvakrát. Především ve špičce, kdy je větší provoz, se situace opakuje častěji, a vznikají nebezpečné situace.
„O tomto problému nevím, ale určitě se dá situace řešit ve spolupráci s firmou Pa᠆triot, která světlenou signalizaci v Jihlavě řídí, a nastavit tam větší časovou prodlevu mezi světly," uvedl náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet. „Jsme tlačeni k tomu, aby nevznikaly velké prodlevy a zbytečně nezdržovaly plynulost dopravy," doplnil pro úplnost náměstek.
Zároveň ovšem předeslal, že pokud se na obou semaforech současně objeví oranžová, pro řidiče je to jasný signál k tomu, aby do křižovatky už nevjížděli.
„Platí pravidla silničního provozu. A když z jedné strany přechází zelená v oranžovou, znamená to pokyn k zastavení. Stejně tak z druhé strany: Pokud z červené padá oranžová, neznamená to, že už má řidič jet," poznamenal k dopravní situaci Kodet.
Také Hynek Schimmer, který má na odboru dopravy světelnou signalizaci na starosti, se přiklání k tomu, že půjde spíše o nedodržování pravidel provozu. „Tento podnět už jsem zaznamenal, ale firma Patriot nás ubezpečila, že situaci prověřila, a je to v pořádku," uvedl Schimmer.
Podle policejních statistik se na této křižovatce v loňském roce staly tři nehody. Ani jedna nebyla zaviněna nedáním přednosti, většinu způsobilo nedodržení vzdálenosti.
Řidiči v Jihlavě se podivují také nad tím, že na Jiráskově ulici nejsou zcela synchronizované zelené vlny, a trpí tím plynulost provozu. „Světelná signalizace se na Jiráskově ulici bude modernizovat, stejně jako se zmodernizovala křižovatka u City Parku, tak to čeká i další. Tam se budeme snažit co nejlépe zelené vlny nastavit," uvedl k budoucnosti semaforů v Jihlavě náměstek Josef Kodet.
„Kolikrát se stane, že například na křižovatce Hamerníkovy a Jiráskovy ulice pod autobusovým nádražím jdou semafory i v noci. Nechápu proč," uvedl další postřeh řidič Bína.
„To souvisí s fotbalovými utkáními v Jihlavě, kdy se kvůli velkému provozu ty dny, kdy se hraje, nechávají některé semafory puštěné," vysvětlil Schimmer. Opět se vypínají zase až další den. Náměstek Kodet k tomuto dodal, že v minulosti se v noci nechávaly některé semafory puštěné kvůli tomu, aby si řidiči z Jiráskovy ulice nedělali závodní dráhu.