Jednou z prvních překážek, kvůli které byla dostavba cyklostezky dokončena později, byl krach společnosti PSJ. „Dodavatelem stavby byla na počátku společnost Alpine Bau. Kvůli potížím jejich mateřské firmy PSJ však nebyla dodavatelská společnost schopna složit bankovní záruky. Během května se společnost Alpine Bau spojila se společností PORR, která stavbu v současné době dokončuje,“ uvedl náměstek pro oblast rozvoje města Petr Laštovička.

Mimořádných problémů se však při stavbě objevilo více. Například komplikace s přeložkami inženýrských sítí, respektive neevidované sítě nebo zjištěný průsak hráze rybníka v soukromém majetku. Dále stavbu problematizovaly nedostatečně navržené sanace v některých níže položených úsecích či špatné propustky pod železnicí.

Dodatků k původní smlouvě tak vzniklo celkem sedm, ty doprovázely desítky změnových listin. „S dodavatelem stavby jsme prozatím nenašli shodu na oprávněnosti a výši smluvních pokut. S ohledem na vůli obou stran ukončit dílo v podzimním termínu jsme využili možnost nezapočítávat tyto, z pohledu práva prozatím nejisté pohledávky vůči vystaveným fakturám, a řešit to případně soudní cestou,“ doplnil Petr Laštovička.

V současné době je cyklostezka dostavěna a na začátku října proběhne kolaudační řízení. Pokud budou dodány veškeré podklady, které jsou nezbytné pro přejímku dokončeného díla a kolaudaci, bude cyklostezka zpřístupněna. Do té doby je však stále veřejnosti nepřístupným staveništěm. Radě města Jihlavy bude příští týden předložen návrh posledních změnových listů, které souvisí se závěrečnou fakturací. Předpokládaný termín slavnostního otevření cyklostezky se proto plánuje na druhou polovinu října, případně začátek listopadu.