Zhotovitel musí ještě nechat schválit objízdné trasy. Přes most totiž vede frekventovaná trasa z krajského města do Brtnice. Nový most bude o dva metry širší, a díky tomu i bezpečnější pro cyklisty a pro pěší.

„Zhotovitel má čtyři měsíce na to, aby odstranil stávající most přes řeku Jihlávku a na jejím místě vybudoval most nový včetně vozovky. Nejzazší termín, do kdy musí být vše hotovo, je letošní 31. říjen,“ informoval referent investiční výstavby Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Jan Matoušek.

Most se bude předávat firmě k demolici v pátek 16. června. Od kdy ale řidiči budou muset jezdit objízdnými trasami, zatím není známo. „Zhotovitel nás zatím neinformoval, kdy začne most demolovat. Na něm také je, aby si zařídil povolení objízdných tras. Ty budou nezbytné po celou dobu stavby,“ dodal Matoušek.

Také odbor dopravy jihlavské magistrátu nezná termín zahájení objízdné tras. „Zatím jsme neobdrželi žádnou žádost,“ potvrdil vedoucí odboru dopravy jihlavského magistrátu Ján Tinka.

Rekonstrukce mostu na Pančavě se znatelně dotkne řidičů. Objízdná trasa totiž povede přes Stonařov. Cestu si tak řidiči prodlouží o devět kilometrů. „Objízdná trasa by měla vést z Brtnice do Stonařova a po silnici první třídy do Jihlavy. Autobusy budou moct jezdit zkratkou,“ uvedl Matoušek.

Důvodem rekonstrukce je havarijní stav mostu. Opraveno bude i koryto Jihlávky tekoucí pod mostem. Zhotovitelem je olomoucká firma Inženýrské a dopravní stavby. Demolice starého a výstavba nového mostu vyjde na 9,4 milionu korun včetně DPH. „Rozšíření mostu o dva metry umožní vybudování dvou jízdních pruhů pro chodce nebo i pro cyklisty,“ dodal na závěr Matoušek.