V hypermarketu na Brněnské ulici v Jihlavě startuje vánoční prodej potravin a dárků právě dnes.

„Termín zahájení vánočního prodeje byl stanoven na základě zákaznických průzkumů,“ řekla mluvčí Tesco Eva Karasová. „Lidé začínají nakupovat dekorace a první vánoční dárky už v průběhu října,“ doplnila.

Prvními dárky, které zákazníci obchodních řetězců pod vánoční stromeček koupí, jsou elektronika a přístroje pro domácnost.

Od října až do prosince pak postupně na Vánoce pořizují hračky, oblečení, obuv nebo vybavení na zimní sporty.

Zvýšenému zájmu o určitý druh zboží se proto obchodníci snaží přizpůsobit.

„Naše prodejny se do vánočního převléknou na konči října,“ řekl mluvčí prodejen Albert Libor Kytýr. Vánoční nabídky se budou postupně rozšiřovat. Vánoční cukroví by se v jedné z jihlavských prodejen v Hradební ulici mělo objevit už v polovině příštího týdne. „V polovině listopadu bude nabídka doplněna o dárková balení piv a dalších nápojů a nabídku budeme stále rozšiřovat,“ uvedl Jan Vávra, mediální zástupce SPAR ČOS.

Horlivá snaha obchodníků prodat zboží co nejvíc, a začít tím pádem vánoční kampaň brzy, ale některé zákazníky spíše odrazuje a deprimuje. „Jen co se v obchodech začnou objevovat figurky a ozdoby, začnu být nervózní a stresovat se. Čím je pak Štědrý den blíž, je to horší,“ tvrdí Kristýna Havelková z Jihlavy.