Ve středu odpoledne se na jihlavské radnici sešli zastupitelé, aby se na pracovním jednání seznámili s návrhem nového územního plánu Jihlavy. Zástupci spolku Zachraňte Sasovské údolí a osadní výbor Sasova se chtěli schůzky zúčastnit také, protože se zde mělo hovořit mimo jiné o trase městského, respektive vnitřního okruhu, který má vést přes místní část Sasov. Sasovští však dostali od vedení radnice stopku a na jednání zastupitelů nebyli vpuštěni. „I když jsme se snažili dostat do veřejného prostoru, nebyla naše žádost vyslyšena," uvedl přímo z místa jednání pracovního zastupitelstva Josef Sklenář, zástupce osadního výboru Sasova a jeden z aktivistů. Sasovští totiž už delší dobu bojují proti tomu, aby byl přes Sasovské údolí veden most, který je zakreslen v současném územním plánu.

Žádost o účast na jednání byla zamítnutá s tím, že pracovní semináře zastupitelů jsou neveřejné. „Jednací řád, který je zveřejněn na stránkách magistrátu, tak striktní není. Pracovní seminář zastupitelstva je obvykle neveřejný a nepřijímají se na něm usnesení," citovala z jednacího řádu předsedkyně sasovského spolku Marie Nováková. Spolek se ovšem nedal odbýt, a tak si před jednáním na zastupitele počkal na radnici. „Máme pro ně asi čtrnáctistránkovou prezentaci. Kdybychom jim to poslali do emailu, nemuselo by se to na jednání vůbec dostat," vysvětlila krok, ke kterému aktivisté přistoupili, Marie Nováková.

Zastupitelé, kteří se na jednání dostavili, alespoň obdrželi od zástupců spolku materiály se stanovisky aktivistů Sasova.

Vedoucí úřadu územního plánování Tomáš Lakomý ještě před začátkem zastupitelstva popsal, v jaké podobě je doprava přes Sasov řešena. „V novém územním plánu je trasa městského okruhu přebrána ze současného územního plánu, včetně přemostění v Sasově. Otázkou je, jakým způsobem se to promítne v novém plánu," poznamenal Lakomý s tím, že schůzka má pouze informativní charakter a je určena především pro nové zastupitele, aby se seznámili s územním plánem. Podle Lakomého je nejpravděpodobnější verze ta, že návrh okruhu půjde do rezervy. V překladu to znamená, že do územního plánu trasa vnitřního okruhu nebude zakreslena, ale příslušný koridor bude blokován pro to, kdyby se pro něj v budoucnu zastupitelstvo přece jenom rozhodlo. Pokud bude okruh v rezervě, tak se s jeho stavbou v nejbližších letech počítat nebude.

O tom, jakým způsobem se doprava kolem Sasova do plánu promítne, budou rozhodovat zastupitelé při schvalování územního plánu na řádném zasedání zastupitelstva. To však nemá být podle Lakomého dříve než v půlce letošního roku.