Silničáři zatím studenou asfaltovou směsí spravují nejhorší místa, kde výtluky překážejí provozu nebo ohrožují jeho bezpečnost, řekl Julius Janeba, náměstek Krajské správy a údržby silnic Vysočiny.

Hlavní část škod na vozovkách budou silničáři spravovat zjara teplou asfaltovou směsí z obaloven. „Z hlediska kvality prací je samozřejmě lepší opravovat výtluky teplou obalovanou směsí," uvedl Janeba.

V letošní zimě se prodraží také prohrnování a čištění silnic. „Už nyní jsme výkonově na dvojnásobku loňské zimy," uvedl náměstek. Nejnáročnější zatím byla první polovina ledna, kdy se silnice kvůli větru zavívaly. Na letošní zimní údržbu krajští silničáři počítali s 220 miliony korun, ale částka bude podle náměstka zřejmě překročena. Podle starších údajů správy kupříkladu v mírné zimě na přelomu let 2014 až 2015 stála údržba kolem 130 milionů.

Z připravených zásob soli padly na vozovky od začátku zimy více než dvě třetiny, ve skladech krajské správy jí zbývá sedm tisíc tun. Pokud se počasí nezmění, budou silničáři posyp dokupovat. Dodavatelé jsou na to podle Janeby připraveni. Sůl lze získat z dolu u německého Lipska a drť v lokálních kamenolomech. Po loňské mírné zimě silničářům v kraji naopak třináct tisíc tun soli zůstalo.