Předchozí
1 z 5
Další

NÁKLADNÍ VLAK NARAZIL DO ODSTAVENÉ LOKOMOTIVY

Srážka nákladního vlaku s lokomotivou dne 11. srpna 2020 v Jihlavě.Srážka nákladního vlaku s lokomotivou dne 11. srpna 2020 v Jihlavě.Zdroj: Deník / Jaroslav Loskot

Na jedenáct hodin zastavila provoz nehoda v létě 2020, při které nákladní vlak projel návěst zakazující jízdu a potom narazil do odstavené lokomotivy. I když oba po téměř sto metrech vykolejily, nikdo se nezranil. Škoda tehdy přesáhla sedm milionů korun. Pět milionů byla škoda na odstavené lokomotivě, dva miliony na nákladním vlaku a tři sta tisíc korun na trati.

ŘIDIČ KAMIONU MUSEL LETECKY DO NEMOCNICE

Vlak a kamion se srazili v pátek ráno na železničním přejezdu ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku.Vlak a kamion se srazili na železničním přejezdu ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku.Zdroj: Policie ČR

Ke střetu vlaku s kamionem došlo v březnu 2020 ve Ždírci nad Doubravou na Havlíčkobrodsku. Řidič nákladního vozu, který zřejmě přehlédl výstražně světelné zařízení, byl se středně těžkým zraněním letecky transportován do Fakultní nemocnice Hradec Králové, ve vlaku se zranila jedna osoba. Jeden ze dvou vagonů při nárazu vykolejil.

VLAK S CESTUJÍCÍMI JEL BEZ STROJVEDOUCÍHO

Strojvedoucí, jehož vlak se v únoru samovolně rozjel, a s 11 cestujícími dojel do Velkého Meziříčí, podle policie nespáchal trestný čin.Strojvedoucí, jehož vlak se samovolně rozjel, a s 11 cestujícími dojel do Velkého Meziříčí, podle policie nespáchal trestný čin.

Vyloženě smolný byl pro pracovníky na vysočinské železnici začátek roku 2019. Museli řešit celkem pět mimořádných události. Mezi nimi byla i ta z 19. února. Strojvedoucí tehdy v Martinicích u Velkého Meziříčí na Žďársku vystoupil z lokomotivy, aby se pokusil odstranit domnělou závadu. Jenže vlak se rozjel a s jedenácti cestujícími ujel asi čtyři kilometry. Strojvedoucí pak vykonával méně odpovědnou práci v depu.

VYKOLEJENÝ VAGON UJEL DVA KILOMETRY, PAK SE PŘEVRÁTIL

Odstraňování následků nehody potrvá několik dní. Odstraňování následků nehody.Zdroj: Drážní inspekce

Na patnáct milionů vyšla nehoda, při které v Jihlavě 26. května 2016 ráno vykolejily dva vozy nákladního vlaku. Poslední vagon nákladního vlaku tehdy vykolejil na výhybce, jel asi dva kilometry ve vykolejeném stavu, poté se utrhl a převrátil na bok. Při tom vykolejil i vůz před ním. V tomto úseku byla trať z Havlíčkova Brodu značně poškozená, škoda byla přes čtrnáct milionů. Další milion pak byla škoda na vlaku. Odstraňování následků tehdy trvalo několik dní.

OPILÝ STROJVEDOUCÍ JEL MOC RYCHLE

Lokomotiva doslova 'roztrhla' osobní auto na dva kusy.Lokomotiva doslova 'roztrhla' osobní auto na dva kusy.Zdroj: Deník/Jaromír Kulhánek

Pět let uplynulo letos 21. března od chvíle, kdy v Golčově Jeníkově na Havličkobrodsku skončila havárie nákladního vlaku s osobním autem smrtí třicetiletého muže a o čtyři roky mladší ženy jedoucích v autě. Dechová zkouška u osmačtyřicetiletého strojvedoucího následně prokázala téměř dvě promile alkoholu. V září 2017 ho soud poslal na pět a půl roku do věznice s dozorem.

Podle Martina Drápala z Drážní inspekce se nehoda stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací a závorami. „Zabezpečovací zařízení bylo pro kolej, po níž jel posun, vypnuto z provozu, tedy světelná výstraha na příjezd vlaku neupozorňovala a závory byly zvednuty. O vypnutém zabezpečení přejezdu byl strojvedoucí posunu informován a měl tomu přizpůsobit jízdu," uvedl Drápal pro ČTK. Lokomotiva směla místem projíždět maximálně rychlostí 10 km/h, jela ale čtyřikrát rychleji.