Cenu za nejlepší servis si odnesla restaurace Podolka u Zbraslavského pivovaru a nejlépe načepované pivo zákazníci ocenili v restauraci U Pinkasů na pražském Jungmannově náměstí. Vítězem na Vysočině je jihlavský podnik Restaurant Tři knížata.
Výsledky zveřejnili pořadatelé internetové ankety.
O vítězi rozhodovali lidé na základě rezervací učiněných prostřednictvím internetového rezervačního portálu Restu.cz. Za pomoci internetového portálu mohli navštíveným podnikům následně podle spokojenosti s obsluhou a dalšími službami udělovat počet hvězdiček. Celkem pořadatelé nasbírali od začátku roku údaje ze 100 tisíc rezervací a 35 tisíc hodnocení.
Konceptem se tak tato anketa snaží vymezit vůči dosavadním gastronomickým soutěžím, které jsou zpravidla založené na hodnoceních úzké skupiny odborníků. „Stávající projekty se zaměřují na hodnocení odborníků, do kterého se obecná veřejnost vtahuje jenom v omezené míře. Hlasuje v nich úzká skupina anonymních lidí, o kterých se ani neví, jestli a kolikrát restaurace navštívili," uvedl při zahájení letošního prvního ročníku ankety Pavel Suchánek, ředitel rezervačního systému Restu.cz, který je spolupořadatelem soutěže.
Anketa založená na hodnocení běžných lidí má podle Suchánka smysl nejen v tom, že zákazníkům poradí, kde se nachází kvalitní restaurace, ale umožní i jejich provozovatelům reagovat a zlepšovat služby podle postřehů a kritiky samotných hostů.