Prokazatelně méně míst k parkování je nyní například ve Smetanově nebo Kosmákově ulici a po odbočení do Mrštíkovy. „Nikdy jsme se tam o parkovací místa neprali, ale dneska kdo dřív přijde, ten dřív mele,“ kritizoval zastupitel Jaroslav Huňáček, který v lokalitě bydlí.
„Je pravda, že v některé ulici parkovací stání ubyla, ale jinde zase přibyla,“ uvádí primátor Jihlavy Petr Ryška. V oblasti, kterou ohraničují hradby, náměstí a ulice Matky Boží, je v současnosti o patnáct parkovacích míst více než dřív. Včetně těch, kde nebyla mezera tři metry pro průjezd hasičů, jich dřív bylo 173, nyní jich je 188. A počet těch, kde je příliš malá mezera, je podstatně méně.

Nejvíce míst je na panelové ploše v ulici Palackého. Místo osmatřiceti jich tam je čtyřiatřicet, všechny splňují pravidla silničního provozu. V severní i jižní části ulice se podařilo počet parkovacích stání navýšit. „Dalších zhruba devatenáct stání je potenciál při dalších úpravách, zejména po zrušení chodníčku v Palackého ulici,“ dodal mluvčí magistrátu Radovan Daněk.
Veřejnost kritizuje, že měl být v Jihlavě postavený parkovací dům. Podle Ryšky by to nic neřešilo. „V parkovacím domě u nemocnice má být čtyři sta míst, tolik aut tady přibude za půl roku. Musíme lidi přimět myslet trochu jinak,“ řekl. Připomněl také, že jedno parkovací místo v plánovaném domě vyjde na zhruba devět set tisíc.
V Jihlavě vzrostl zájem o záchytné parkoviště u hřbitova. Radnice proto jde cestou jednání s majiteli obchodních domů, u kterých jsou rozlehlá parkoviště vesměs na krajích města. Radní pro dopravu David Beke v nedávném rozhovoru pro Deník vysvětlil, že by si město za poplatek pronajalo část parkoviště. Vyjde to levněji než stavět další parkovací plochy a starat se o ně. Ryška však připustil, že další parkovací plochy i v režii radnice vzniknou.