Autobus se prostřednictvím koncernu ICOM transport představuje v Česku úplně poprvé, navíc se tak děje jen několik dní po jeho světové premiéře na přehlídce Busworld v belgickém Kortrijku.

Pro nový Mercedes-Benz Intouro je klíčové právě označení Euro VI, což je evropská emisní norma, která bude pro autobusy povinná od roku 2014. Přesněji řečeno pro autobusy nově pořizované a zařazované do provozu. Provoz nového autobusu bude znamenat další snížení zátěže životního prostředí.

Jihlavský ICOM transport nebyl pro testování vybrán náhodně. Tento významný český dopravce má se značkou možná největší zkušenosti v zemi, když do svého vozového parku doposud pořídil již více než 600 autobusů Mercedes-Benz Intouro.

A nanejvýš pravděpodobné je, že v příštím roce začnou vozový park dále modernizovat autobusy osvědčené značky, které splňují novou emisní normu Euro VI, přestože ředitel ICOM transportu je zatím ve svých prohlášeních opatrný. „Zda a kolik těchto autobusů případně zakoupíme, bude záležet na řadě podmínek, včetně cenových. Kategorické vyjádření z mé strany by bylo v tuto chvíli předčasné," prohlásil při středečním představení nového autobusu v Jihlavě, a tedy i v Česku, šéf ICOM transportu.

Kratochvíl ovšem v každém případě označil novinku přinejmenším za zajímavou. „Ten vývoj je fantastický. Když jsem tady před dvaceti lety začínal, tak ty tehdejší autobusy, to byla katastrofa. Tehdy jsem si vůbec neuměl představit, že s takovouto technikou budeme vozit lidi do práce," ohlédl se za vývojem v autobusové dopravě.

Pokud ICOM transport nový autobus s motorem splňujícím požadavky na emisní normu Euro VI pořídí, nebude to první průlomové rozhodnutí tohoto druhu. Firma byla první i v době, kdy se zaváděla norma Euro V. „První autobus Euro V v České republice je provozován naší společností v Třebíči," pochlubil se Kratochvíl.

Testování novinky začalo v Jihlavě minulý pátek. S řízením autobusu Mercedes-Benz Intouro Euro VI se začali seznamovat řidiči, autobus se už objevil i na některých linkách. Jeho testování v Jihlavě, a tedy i v pravidelném provozu, bude pokračovat v listopadu. „Jsem rád, že testování může proběhnout právě u firmy ICOM transport," prohlásil Till Oberwörder, který má prodej autobusů Mercedes-Benz v Česku na starosti.

ICOM transport modernizuje vozový park dlouhodobě, v letošním roce utratí za novou techniku 470 milionů korun. Zatímco průměrné stáří autobusů v Česku je 14 let, ve firmě ICOM transport činí jen 3,7 roku.