Práce na stavbě nové protihlukové stěny u dálničního přivaděče na Pávově vrcholí. „V těchto dnech dělníci osazují sloupy a panely protihlukových stěn a zhotovují zárubní zídky. Dokončuje se také kanalizace a odvodnění plání,“ přiblížil náměstek jihlavské primátorky Petr Ryška s tím, že nejnižší část nové stěny dosáhne 4,5 metru a nejvyšší až 6,9 metrů.

Podle mluvčího jihlavského magistrátu Radovana Daňka původní protihluková stěna u hlavního tahu k dálnici D1 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem už nesplňovala limity a byla krátká. „Měřila jen 100 metrů. Novou stěnu připravilo Ředitelství silnic a dálnic ČR ve spolupráci s odborem rozvoje města jihlavského magistrátu z betonových panelů osazených do železobetonových, případně ocelových sloupků. Její životnost je výrobcem udávaná nejméně na 30 let,“ upřesnil Daněk.

Součástí stavby je i obnovený sjezd do části města Pávov, který výrazně usnadní tisícům lidí cestu z práce a do práce. „Připravují se nové připojovací a odbočovací pruhy na dálniční přivaděč," doplnil náměstek Petr Ryška.

Náklady na celou stavbu činí téměř 52 milionů. Z toho 14,5 milionů bez DPH hradí statutární město Jihlava. 

Řidiči i nadále musí v místech stavby podle Daňka počítat s dopravním omezením. Doprava je v úseku  Pávova ve směru od Havlíčkova Brodu do Jihlavy svedena do jednoho středového jízdního pruhu. „Provoz je tam ale i přes omezení rychlosti plynulý,“ podotkl Petr Ryška.

Stavba, se kterou se začalo v polovině června, postupují velmi rychle. Například původní protihluková stěna, na fotografii už je stržena a dělníci ji právě nahrazují novými panely,“ upozornil Daněk. Nová silnice i protihluková stěna začnou sloužit 15. listopadu 2021, kdy bude stavba předána k předčasnému užívání.