Je to díky tomu, že se dodavatel předzásobil ještě před všeobecným zdražováním. „Počítali jsme s tím, některé materiály jsme si zajistili už dopředu před podpisem smlouvy, takže jsme se na to připravili,“ potvrdil vedoucí výstavby z Elektroline Martin Tkáč.

Trolejbus v Jihlavě, ilustrační foto
Renesance jihlavských trolejbusů, lidé dojedou na Bedřichov už příští rok

Podél téměř šest kilometrů dlouhé trati před Bedřichov do průmyslové zóny budou tři stovky nových sloupů trakčního vedení. „U třetiny z nich bylo nutné využít technologii vrtaných pilotů. Je to kvůli spodní vodě, sítím a úzkým komunikacím,“ dodal Tkáč. Nové stožáry již na některých místech lemují Sokolovskou a Pávovskou ulici.

Nová linka výrazně ulehčí zaměstnancům firem Bosch Diesel a Automotive Lighting, co se týká dopravy do práce a zpět. „Když ve dvě končí směna, tak je cesta před Bedřichov za trest. Snad pohodlné spojení donutí lidi přesednout z aut na MHD,“ uvažoval již dříve Jan Tůma z Jihlavy.

Zdroj: Youtube

Ačkoliv je termín dokončení až ve druhé půlce letošního listopadu, trolejbusy by měly na novou trasu poprvé vyjet ještě o prázdninách, konkrétně na konci srpna jí dopravní podnik dostane do předčasného užívání. „Využijeme ji při testování elektrické trakce na lince 3 o víkendech,“ dodal ředitel dopravního podniku Radim Rovner.