„Proběhlo několik schůzek za účelem dohodnout se na postupu prací v přebudování a modernizaci městského vlakového nádraží,“ vyjádřil se primátor města Jihlavy Jaroslav Vymazal.

Podle slov primátora je příprava projektu velmi intenzivní. Během roku by měly být hotové stavební plány. Do konce března by se měly všechny strany domluvit na možnostech a způsobu financování. Celkově rekonstrukce spolyká asi jednu miliardu korun.

„V letošním roce bychom rádi připravili celý projekt a zajistili financování. Předpoklad na realizaci samotných rekonstrukčních prací je rok 2011 s ukončením do konce roku 2012,“ řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V kompetenci Českých drah bude komletní přestavba výpravní budovy.

„Představa ze strany města je vybudovat přestupní terminál, neboť lokalita nádraží je velmi zajímavá. První odhad nákladů na výpravní budovu se pohybuje okolo 50 milionů korun,“ doplnila Kateřina Šubová.

Město chce k nádraží dovést i městskou hromadnou dopravu. Některé vlakové spoje navíc nebudou končit na hlavním nádraží, ale budou pokračovat až na městské.

„Přesun spojů z hlavního na městské nádraží bude přínosem zejména pro ty, kteří přestupují z vlaku do autobusu a naopak,“ přiblížil Jaroslav Vymazal.

Cestující totiž musí překonávat velkou vzdálenost mezi autobusovým a hlavním vlakovým nádražím.

Výhoda by proto byla i v tom, že městské vlakové a autobusové nádraží jsou od sebe vzdálené pouze pět až sedm minut chůze. Kdyby k městskému nádraží zajížděly i trolejbusy, vzdálenost by se ještě zkrátila.

„Křižovatka Fritzovy ulice a třídy Legionářů bude řízena semafory. Pokud by po Fritzově ulici v budoucnu jezdila i MHD, bude přesun z jednoho nádraží otázkou několika minut,“ doplnil primátor.

Prodloužení linek MHD na městské vlakové nádraží přivítá mnoho cestujících, kteří jezdí vlakem i autobusem. „Stav městského nádraží je opravdu hrozný. Stahují se tam i bezdomovci. Rekonstrukci určitě vítám a to, že tam budou zajíždět i trolejbusy, je velké plus,“ zhodnotila Lucie Vorálková z Jihlavy.

Městské nádraží se dočká i úprav kanalizace a vybudování parkoviště. Správa železniční dopravní cesty bude stát samostatně, ale v návaznosti bude řešit kolejiště, perony, podchody, zastřešení a také demolice některých objektů.

Jak město, tak České dráhy budou usilovat o pomoc z evropských zdrojů.

„České dráhy budou spolupracovat s městem na případném čerpání finančních prostředků města z Regionálních operačních programů,“ doplnila Kateřina Šubová.

Rekonstrukce městského nádraží bude pro Jihlavu velkým přínosem. „Náš cíl je veřejnosti nabídnout pohodlnou a dostupnou dopravu,“ uzavřel primátor Jaroslav Vymazal.