Oba kruhové objezdy si projel i redaktor Deníku. Nejprve směrem od Puklic. Tam je trochu matoucí dopravní značení navádějící stále na objízdnou trasu přes Příseku. „Nebyl jsem si jistý, jestli můžu jet rovně, když značení pořád ukazovalo slepou ulici. Ale riskl jsem to a udělal dobře,“ reagoval řidič Milan Starý čekající v koloně.

Všechny řidiče totiž až krátce před kruhovým objezdem uklidnila nejdříve značka omezující rychlost, která nahradila zákaz vjezdu. O pár metrů dále pak byla ještě cedule nakazující motoristům zařadit se na konec kolony. Provoz od Jihlavy a od Třebíče totiž řídí semafory, od Puklic žádný není.

Vodní ráj v Jihlavě.
Poslední letní dny aquaparku v Jihlavě, krytý Vodní ráj od pondělí zavře

Redaktor Deníku tak čekal, jen řidič za ním chtěl značku zřejmě ignorovat a ve chvíli, kdy se na horizontu objevila auta ve směru od Třebíče, začal troubit.

Samotný průjezd byl bez problémů, v blízkosti sice dál pracují dělníci i těžká technika, ale plynulosti provozu to nijak nebrání. A totéž se dá říct o obchvatu směrem na Znojmo. Tam je ale práce na první pohled více, je zapotřebí ještě napojit Znojemskou ulici. „Hotovo bude začátkem listopadu, to bude na základě předčasného užívání stavby spuštěn provoz,“ informoval Deník náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslav Houška.


Nahrává se anketa ...

V té době také zmizí semafory, které dosud řídí dopravu. Hejtmanství předpokládá, že obě křižovatky začnou být průjezdné bez omezení ve stejnou dobu. Tím se značně uleví tisícům řidičů, dle odhadů denně jezdí mezi Jihlavou a Třebíčí šest tisíc aut, na Znojmo je to pak ještě o tři tisíce více.

Jak mohou sledovat zejména motoristé jedoucí od Jihlavy na Znojmo, stavba obchvatu už se v krajině jasně rýsuje. Jak Deník u psal, kompletně má být hotovo do roku 2028. Dělníci pracují na největším mostu přes řeku Jihlávku a dalších dvou mostech. „Průběžně je odtěžován materiál ze zářezů a stavbaři budují násypy,“ řekl Houška. Práce si v určitých etapách vyžádají i odstřelovací práce. První odstřel už byl proveden.

Jihovýchodní obchvat Jihlavy v kostce

  • jihovýchodní obchvat Jihlavy má být nejdražší stavba v historii Kraje Vysočina, cena přesáhne miliardu korun
  • jen jižní část vyjde na 575 milionů korun, dodavatelem bude sdružení firem MI Roads, IMOS Brno a BES
  • stavba měla začít v roce 2020, vše ale přibrzdily protesty, a začalo se tak loni na podzim
Zdroj: Deník/Martin Singr