„Rušit lávku jen proto, že jsme nenašli ekonomické přijatelné řešení na opravu mi přijde krátkozraké,“ uvedl David Beke (ODS). Lávka je aktuálně uzavřená, protože dřevěná část, po které se chodí, ve vlhkém prostředí trpí. Udržovat jí v provozu stojí město desítky tisíc korun ročně.

„Když se měl stavět City Park, město mělo podmínku, že chce mít komunikaci pro automobily, cyklostezku a že tam má být chodník,“ připomněl Jaroslav Vymazal (ODS) situaci před více než deseti lety. Podle něj by vše vyřešila volba odolnějšího druhu dřeva. Po Vymazalovi převzala problematiku lávky Jana Mayerová (ANO). Ta navrhla demolici.

Nyní musí rozhodnout o osudu lávky náměstek primátora pro dopravu Vratislav Výborný (ČSSD). „Rád bych to vyřešil definitivně. Kdyby se tam místo fošen daly rošty, není to až tak komfortní. Pěší jdou už nyní stejně po cyklostezce, protože je pro ně asfalt pohodlnější,“ uvedl Výborný.

Jak připomíná Beke, v lokalitě se chystá bytová výstavba a zapojení do zeleného okruhu města. Je tak zřejmé, že lávka bude stále více využívána. „My víme, že provoz tam je velký. Jih se má dále rozrůstat a počet cyklistů i chodců zde bude vyšší. Vznikaly by kolizní místa. Smíšené cyklostezky jsou dobré tam, kde jsou nízké frekvence chodů a cyklistů a kde není prostor. Ale tady je,“ dodal Vymazal.

Marek Hovorka (TOP 09) pak připomněl, že část Jihlavanů před lety nákupní centrum na místě dnešního City Parku nechtělo, přáli si v této lokalitě park či vycházkovou zónu. „Pokud budeme rušit lávku, jen prohlubujeme starý svár,“ uvedl.

Zároveň se opět otevírá otázka původního plánu lávky od City Parku přes hlavní silnici. Původně se s ní počítalo, nakonec však nevznikla. „Narazili jsme na odpor Ministerstva kultury. Ale paní, která to blokovala, je již ve starobním důchodu. Zkoušíme otázku znovu otevřít,“ prozradil náměstek primátora Radek Popelka (ANO).