V rámci projektového dne polytechnického vzdělávání metodikou Malé technické univerzity se předškolní děti na Vysočině dozvídají, jak se dostane voda do domu, odkud se bere elektřina nebo co se děje s odpadem, který doma vyhodí. „Děti vše objevují sami, hravou formou, a tak si vše zapamatují,“ přiblížila lektorka Pavla Čechová. S programem jezdí po celé Vysočině, kromě školek v Jihlavě třeba i do těch v Pelhřimově, ve Žďáru nad Sázavou a nebo i do malotřídek na vesnicích.

Děti se tak nejdříve dozvěděly, jaký piktogram má například nemocnice nebo požární stanice, pak se seznámily a mapami a následně podle technických výkresů postavily z obrázků silnice. Do jejich okolí pak rozmístily domky postavené z lega a výsledek překreslovaly do plánu města. Většinou pracovaly ve skupinkách. „Ještě budeme s domy obchodovat, tím děti učíme finanční gramotnosti,“ usmála se lektorka.

Tato forma polytechnického vzdělávání je jen další krok, jak si děti ve školce Bystrouška hledají vztah k technickému vzdělání. Kromě toho tam totiž předškolní děti jednou týdně chodí do polytechnické dílny, kde pracují s kladívkem, pilkou a dalším nářadím. „Ukazujeme dětem řemeslo,“ uvedla učitelka Dana Bartáková. „Dělali jsme zatím drobnosti, ale v druhém pololetí chceme postavit třeba autíčko. Dosud jsme spíše zjišťovali, jak jsou vůbec děti šikovné,“ vysvětlila.