Kampaň Do práce na kole se pořádala v rámci projektu Jihlava [ne]jede, který se zabývá plánem udržitelné městské mobility. „Jihlava se letos opět stala nejúspěšnějším krajským městem v přepočtu účastníků na počet obyvatel,“ uvedl za organizátory Jiří Holoubek a připomněl, že některé zaměstnance možná motivoval k přesednutí za řídítka uzavřený Brněnský most.

Letos mohli účastníci jezdit ve žlutém triku, které zároveň sloužilo jako volná vstupenka na tematickou přednášku, koncert v rámci Jihlavské 24 MTB, na filmové promítání do kina Dukla nebo v závěru května na relaxaci do Vodního ráje. Žlutá trika pak dominovala na Parkánu u Brány Matky Boží, kde se konalo vyhlášení výsledků s předáváním cen. Celkem 113 týmů a 436 jednotlivců dosáhlo na požadovanou hranici dvou třetin v pravidelnosti.


Právě pravidelnost mezi týmy i jednotlivci byla odměněna cenami. Oceněn byl i nejvyšší individuální nájezd 2 727 kilometrů u mužů a 1 474 u žen, nejpočetnější tým měla společnost Bosch Diesel s 272 účastníky. Některé ceny se i losovaly.

Cílem celé akce je motivovat lidi k využívání bezmotorové formy dopravy, tedy jezdit na kole, běhat nebo chodit pěšky. Stejně tak by i zaměstnavatelé měly svým pracovníkům zajistit potřebné zázemí – stojany, sprchy a šatny.

Jihlava se do této kampaně zapojila pošesté jako jedno z třiceti měst a organizace se ujal spolek Sliby – Chyby s podporou Statutárního města Jihlavy.