Dvojice postává v místech, kde historické trolejbusy čekají, než se opět vydají do ulic krajského města vozit cestující. Po pár slovech s řidičem trolejbusu Škoda 21 Tr tento vůz odjíždí. S rokem výroby 2001 přeci jen není nejstarší. Něco jiného ale je Škoda 7 Tr vyrobená v roce 1954. „Byla to skutečná svatba. Počkejte, prosím, uděláme si jen pár fotek,“ stihne říct novomanžel, než zmizí i s ženou ve voze.

Jedná se o tolerantní novomanžele a tak jim ani nevadí, že do vozu záhy po nich nastupuje i veřejnost. Zatímco v přední polovině vozu, který na přídi nese nápis Závody V. I. Lenina, si lidé zkouší, jak se tehdy cestovalo, v zadní části probíhá focení novomanželů.

Po chvíli z vozu vystoupí a vysvětlují, že se rozhodně nejednalo o náhodu. „Byla to plánovaná akce. Svatba byla na zámku v Přísece a sem jsme se přesouvali právě kvůli historickým trolejbusům,“ vysvětlil ženich Radek Pokorný. „Je to tady super, ale ke svatebčanům se brzy vrátíme. Ještě si to tady projdeme, jen na jízdu historickým trolejbusem asi bohužel nezbyde čas,“ dodal.

Opodál je otevřená hala. Na panelech jsou zde nejen fotografie, jak se vyvíjel vozový park v Jihlavě, ale i trasy jednotlivých linek. Jen skuteční pamětníci si vzpomenou, jak to všechno kdysi začínalo.

Prodávají se i tematicky zaměřené publikace. „Zájem o knihy mají návštěvníci všech věkových kategorií. Někteří si kupují knihu o historii jihlavské MHD, i když už ji mají. Chtějí jí jako dárek,“ prozradil revizor František, který knihy prodával.

Naproti němu jsou stoly, kde jsou vystavené součástky nutné pro provoz trolejbusů. Jsou v autentickém stavu. Před halou pak řádí děti, pro které jsou ve fotokoutku připravené „zvířecí“ oblečky, atmosféru dotváří autobus v designu jihlavské zoo.

Ale to už kolem projíždí další zakulacený trolejbus, který před areálem dopravního podniku nabírá početnou skupinku cestujících a vydává se vstříc ulicím Jihlavy. Do včerejšího dne v nich kolik let nejezdil a kdo ví, kdy se do nich vydá znovu…