Důvodem je zamítavé rozhodnutí silničního správního úřadu, který neschválil opatření předložená zhotovitelem. „Především jde o navržený střídavý jednosměrný provoz mezi mimoúrovňovou křižovatkou na Jiráskově ulici a Jihlavským tunelem, pro který silniční správní úřad doporučuje zpracovat takové opatření, aby byly práce prováděny za úplné uzávěrky a to včetně tunelu,“ uvedl mluvčí ŔSD Jan Rýdl.

Jízda v Jihlavském tunelu:

Znovuotevřený jihlavský tunel. | Video: Martin Singr

Po vytížené komunikaci projede denně několik tisíc aut. Předmětem stavby je rekonstrukce 4,7 kilometru dlouhého silničního úseku silnice I/38 v úseku od severozápadní části města Jihlava, mimoúrovňové křižovatky silnice I/38 s Jiráskovou ulicí, až takřka po okružní křižovatku u zahrádkářské osady Ráj. Součástí bude i oprava povrchu v Jihlavském tunelu.

Součástí bude i rekonstrukce mostní závěry a ložiska na dvou mostech na trase. Projekt zahrnuje výměnu protihlukové stěny a svodidel.

Silniční správní úřad měl také výtku k tomu, že by stavba zasáhla do zimní sezóny, která bývá na Vysočině kvůli klimatickým podmínkám problematická. „Snahou Ředitelství silnic a dálnic je nekomplikovat již tak napjatou dopravní situaci na vytížené páteřní komunikaci I/38 a termín zahájení stavby proto ze všech výše uvedených důvodů a po dohodě se zhotovitelem odložil na příští rok,“ dodal Rýdl.

Zhotovitelem stavby je společnost CE Jihlava – OK ráj. Jde o sdružení společností COLAS CZ a EUROVIA CZ. Práce budou stát necelých 152 milionů korun a hotovo bude za 115 dní od zahájení prací. Tedy za necelé čtyři měsíce.