„Kvůli koronakrizi budeme letos šetřit, a to na všem. Naštěstí máme už trochu náskok, protože jsme například s digitalizací, která přináší úspory, už začali předloni, ještě před krizí. S úsporami se popereme a na kvalitu letní i zimní údržby nebudou mít dopad,“ ujišťuje ředitel silničářů Radovan Necid.

Kvůli aktuálním nařízení vlády budou ale muset vynaložit nemalé peníze na ochranné prostředky pro zaměstnance, a to z provozních peněz, něco jim přilepší zdravotní pojišťovny.

„Měsíční náklady odhadujeme na 150 tisíc korun. Máme totiž téměř 700 zaměstnanců,“ upozorňuje Necid.

Škody vzniklé po zimě zřejmě přesáhnou padesát milionů korun. V letošním roce už na opravy výmolů vynaložili pětašedesát tun studené asfaltové směsi. Další opravy budou podle Necida možné zjara, až začnou znovu fungovat obalovny vyrábějící teplou asfaltovou směs, která vydrží déle.

Silničáři na Vysočině se starají o 4700 kilometrů silnic. Kromě těch krajských v zimě udržují také zhruba 420 kilometrů silnic I. třídy.

Reportér Deníku Roman Martínek monitoroval v minulém týdnu kvalitu a stav silnic v kraji. Zapojili jste se i vy, čtenáři Deníku, kteří jste mu poslali své tipy. Které úseky u nás jsou nejproblematičtější a bude se s nimi něco dělat? Odpověď najdete v úterý 9. března 2021 na webech Deníku na Vysočině.