Zatímco u Manažerské akademie stál ve čtvrtek dopoledne jediný skútr, na křižovatce ulic Jana Masaryka, Bezručovy a třídy Legionářů se už motorky nemohly do vyhrazeného prostoru vejít a tak jich pár stálo i na protější straně vozovky. O dodržení vzdálenosti pěti metrů od křižovatky nemohla být řeč.

U Štefánikova náměstí parkují desítky aut. Zřejmě tak budou stát i potom, co to nebude zadarmo.
Přehledně: Jak se změní parkování v Jihlavě

Studenti i další majitelé motorek ale měly stále dost volných míst také v Tyršově ulici. Další podobná parkoviště budou přibývat třeba na Masarykově náměstí nebo u škol. „V přípravě jsou bezplatná místa u obchodní akademie nebo stavební školy,” potvrdil radní pro oblast dopravy David Beke.

Doprava na motorce či skútru tak pro mnohé může být motivací, jak se vyhnout problémům s parkováním. Dle údajů z jihlavské radnice je průměrná obsazenost aut, která vozí po Vysočině lidi do práce nebo do školy, 1,2 osoby. Parkující auto pak zabírá na ulici minimální dvanáct a půl metrů čtverečních, skútrů se na takovou plochu vejde šest.