Původně měla být ulice, která byla přes půl roku uzavřena, zprovozněna už koncem října, ale kvůli nepředpokládaným komplikacím musel být termín o měsíc odložen. K převzetí hotového díla ale pravděpodobně dojde až na jaře, nyní se ještě dělají dokončovací práce.

„V tuto chvíli je asfaltová silnice průjezdná. Ze strany města se ještě pracuje na chodnících, některé ještě nejsou hotové. Ale nyní nám počasí pravděpodobně nedovolí dodělat to kompletně. Ale co je třeba, aby bylo průchozí a průjezdné, to je hotové," zhodnotil stavbu starosta Třeště Vladislav Hynk. Ke kompletnímu převzetí stavebního díla tedy pravděpodobně dojde až příští rok na jaře.

Přerušovaná čára

Zajímavostí je také to, že plná bílá čára vede po silnici pouze z hlavní silnice ulice Na Hrázi k odbočce do Partlicovy ulice u kostela svatého Martina. Dále bílá čára končí. Původně měla vést až nahoru plná bílá čára, ale město usiluje o to, aby v přehledných úsecích byla čára přerušovaná. „Když například jede pomalejší vozidlo, tak aby bylo možné ho v kopci předjet. Některé úseky jsou dost přehledné," uvedl starosta.

A proč se kompletní rekonstrukce Fritzovy ulice v Třešti protáhla? Na vině jsou problémy se spodní vodou, které nikdo nepředpokládal. „Vzhledem ke skutečnosti, že se při odtěžování pláně vyskytl problém ze spodní vodou, s kterou nepočítal projekt, bylo nutno vymyslet způsob provádění sanací," uvedla k důvodům zdržení už dříve Kateřina Baxová z oddělení komunikace firmy Porr. Ta zakázku na rekonstrukci ulice vyhrála a postarala se o chodníky, vodovod, veřejné osvětlení a kanalizaci.

Nespočet problémů

Rekonstrukce na zhruba kilometrovém úseku Fritzovy ulice je největší letošní investicí města Třešť. „Bohužel během stavby jsme museli řešit nespočet problémů, což bývá u rekonstrukce obvyklé. Za tu dobu, co pracuji na radnici, jsem se ještě nesetkal s tak výrazným zavodněním podloží komunikace a s tím související zhoršenou únosností," přiblížil už dříve starosta Třeště Hynk.

Finančně se na akci podílí město i Kraj Vysočina. Investice z městské kasy vychází zhruba na dvacet milionů korun, zbylé náklady pokryje kraj, který financuje především konečnou pokládku silnice. Celkový rozpočet na opravy ulice činí kolem čtyřiceti milionu korun. Dotaci městu poskytl kraj, Státní fond dopravní infrastruktury a firma E.on. Zbytek pokryje úvěr.