Součástí cyklostezky je i dřevěná lávka. „Pro překonání koryta na soutoku Jihlavy a Jihlávky nechalo město vybudovat tři metry širokou a 23 metrů dlouhou lávku,“ doplnil mluvčí jihlavské Radnice Radek Tulis. Cyklostezka končí v Mlýnské ulici u starého mostu poblíž areálu firmy Plastikov.

„Celkové náklady jsou 7,8 milionu korun včetně DPH. Město ovšem získalo dotaci 4,8 milionu korun od Státního fondu dopravní infrastruktury. Dodavatelem byla firma Iva Dvořáková, Havlíčkův Brod, která ve výběrovém řízení nabídla nejnižší částku. Původně projektovaná cena byla 9,7 milionu korun,“ uvedl Tulis.

Jedná se o poslední část trasy cyklostezky Havlíčkova – Helenínská, která je součástí cyklotrasy z Jihlavy přes Třebíč do rakouského Raabsu.

Trasa bude ještě delší

Do budoucna by jihlavská radnice chtěla tuto trasu ještě vylepšit a především ji udělat bezpečnější. „Jako schůdné řešení se ukázalo vést část chybějící stezky rozšířeným korytem řeky. Výsledky jednání s dotčenými orgány jsou zatím kladné,“ sdělil náměstek primátora pro oblast investic Vratislav Výborný s tím, že s projektováním posledního chybějícího úseku by se mělo začít na podzim.

Cyklisté se totiž budou muset vrátit za firmou Plastikov na frekventovanou ulici Polenská. Magistrát uvažuje o tom, že by trasa vedla nad řekou od firmy Plastikov až na konec Helenínské ulice. Tam by se napojila na stezku vedoucí směrem do Luk nad Jihlavou. Tím by se cyklisté vyhnuli Polenské ulici.