Jak jsou jejich šoféři s motorkami zatím spokojeni? To prozradil jeden z řidičů, pětatřicetiletý policista Tomáš Procházka.
Předtím stejně jako ostatní policisté využíval pouze policejní auta. „Na novou motorku jsem se těšil, spojil jsem svůj koníček se svou prací,“ liboval si Procházka.

Na oddělení má další tři kolegy, kteří jsou vyčlenění jako řidiči motorek. Z toho dva využívají stroj o objemu 600 kubických centimetrů. Další dva (mimo jiné právě Tomáš Procházka) pak sedlají „třináctistovku“.

Motorka má podle Tomáše policisty Procházky oproti policejním vozům několik výhod. „Dá se na ní za den zachytit stejně přestupků jako v autě, motorka má navíc tu výhodu, že závažnější přestupky můžeme zdokumentovat na kameru. Motorka je také oproti policejnímu vozu pružnější, třeba při zrychlení auto na motorku výrazně ztrácí,“ připomněl Procházka.

„Jen při pomalé jízdě je špatně manévrovatelná,“ dodal na adresu motorky vážící přibližně 300 kilogramů Procházka.

Technická výbava budí respekt

Motocykl je vybavený výsuvným majákem, kamerou, i radarem.
Díky této výbavě může policista na místě silniční přestupky snadno zdokumentovat. Policejní dvoukolka je samozřejmě vybavena i sirénou o třech různých melodiích. „Stejné melodie využívají všechny vozy záchranných složek u nás. Používají se podle naléhavosti nebo hustoty provozu, jejich použití ale není striktně předepsané,“ vysvětlil Procházka.

„Čím je ale hustší provoz, tím naléhavější melodie zní, nejvýraznější melodie sirén se používá na křižovatkách,“ upřesnil Tomáš Procházka.
Motocykl, který šoféruje, stihl za svou dosavadní krátkou službu v krajském městě po jihlavských silnicích a okolí najezdit téměř dva tisíce kilometrů.
„V Jihlavě a okolí máme vytipované trasy, hlavní silnice, po kterých se pohybujeme,“ dodal ještě policista.