„Když se stane na silnici nějaká událost, tak než se o tom dozvíme, dost často se místo ucpe a je obtížné k případu projet. V těchto případech jsou motocykly výhodou," uvedla vysočinská mluvčí policie Dana Čírtková.

Své o tom ví František Svoboda z policejního dálničního oddělení ve Velkém Beranově. Ten na policejním motocyklu už nějakou dobu jezdí. „Většinou zasahujeme v místech s dopravním omezením. S motorkou dokážeme prokličkovat mezi osobními i nákladními auty, uděláme na místě prvotní úkony a snažíme se komunikaci zase rychle zprovoznit," popsal Svoboda.

A v čem se policejní BMW liší od klasické motorky v civilní garáži? „Základní rozdíl je ve vybavení. Naše stroje mají majáky, sirénový systém a zařízení, které vyzývá řidiče k zastavení. Dále jsou vybavené vysílačkou, která je napojená na operační středisko. Komunikujeme také přes handsfree, které je zabudované v helmě. Stroje jsou však výkonově srovnatelné se standardní motorkou BMW," popsal Karel Stejskal z jihlavského policejního oddělení silničního dohledu.

Kromě dopravních komplikací bývají motocykly dost často využívány při různých doprovodech. Například když přijede na návštěvu prezident republiky Miloš Zeman.

„Kromě toho ale dokážou policisté zadokumentovat celou řadu přestupků, které lze z auta jen těžko pochytit. Například při předjíždění v místech, kde se to nesmí," podotkla Čírtková. Motoristy také dost často zajímá, zda jsou motorky vybavené radarem na měření rychlosti. Tento přístroj motocyklům chybí, snadno jej však lze ho do výbavy v případě potřeby přidat. Prozatím ale nové stroje touto technologií nedisponují.

Při náboru nových policistů je mezi uchazeči o práci policisty na motorce velký zájem. „Evidujeme spíše převis zájmu. Ten, kdo chce jít na dopravní inspektorát, poměrně často přijde s vizí, že chce být součástí buď mototýmu či autotýmu policie," dodala Čírtková. Autotým tvoří policisté, kteří jezdí po Vysočině ve vozech Wolkswagen Passat či Škoda Superb.