Nové pravidlo je kvůli podvodům. Komora STK totiž odhadovala, že desetina aut dříve dostala zelenou známku, aniž by vůbec do haly na kontrolu emisí vjela. „Trochu to dobu kontroly prodloužilo,“ připouští Petr Kopřiva ze Stanice technické kontroly v Dlouhé Brtnici, kde provádí i měření emisí. Potíž je, že z fotek musí být vůz jasně identifikovatelný, tak je někdy potřeba ho očistit.

Když se dva roky zpět zavedlo focení během technické kontroly, kritizovala se zdlouhavá doba nahrávání fotek na server. To nyní problém není. „Do loňského roku se kontroly prováděly v podstatě offline. Nyní je prvořadá věc, že zařízení měřící emise posílá data přímo na server. A když spadne, nemůžeme měřit,“ vysvětlil Kopřiva. Obavy z výpadků se však ukázaly jako liché. Pořizované fotky kontrolovaných automobilů jsou pak jen pro veřejnost lépe viditelnou novinkou.