Názory místních na vznikající průmyslovou zónu jsou různé. Část veřejnosti kritizuje halu na horizontu, kde má podnikat Balex Metal, podle starosty Martina Dvořáka jsou však obavy zbytečné. „Pokud budou pracovníci firmy dodržovat všechny postupy jako zavírání dveří a společnost udělá ochrannou zeleň, která byla nařízená, mělo by být všechno v normových hodnotách,“ sdělil.

Jako větší problém však radnice vnímá dopravu, kterou nemůže příliš ovlivnit. „Navigace povedou kamiony přes Otín a my jim tam nemůžeme zakázat průjezd. Silnice je kraje a ten tam nemůže dát jinou dodatkovou ceduli než mimo dopravní obsluhy. A všechny ty kamiony jsou dopravní obsluha,“ pokrčil rameny Dvořák.

Ilustrační foto
Násilná smrt dítěte v Jihlavě. Pětiměsíční chlapec zemřel po ráně do hlavy

Tahače se v Otíně budou snažit vytočit v úzké a poměrně ostré zatáčce. Kdo si na to netroufne nebo komu v takovém manévru bude bránit jiné auto, ten pojede přes centrum Luk. Dvořák se snaží s firmami podnikajícími v průmyslové zóně domluvit, aby kamiony směřovaly na silnici od Kozlova.

Zdroj: Deník/Martin Singr

Třebaže jsou prodané všechny pozemky, haly zatím staví tři firmy. První podniky by chtěly začít na kraji Luk fungovat ještě letos.