„Šlo vůbec o první víkend, kdy linka jezdila. Takové množství cestujících nás překvapilo. Ze soboty na neděli 
v době od půlnoci do čtyř do rána linka opravdu přepravila osmdesát lidí," vyjádřil se ředitel jihlavského dopravního podniku Josef Vilím. 
V průměru na jeden noční spoj tedy připadlo deset lidí.

Vilím je zvědavý, kolik cestujících využije noční linku 
o tomto víkendu. Spousta Jihlavanů totiž stále o lince N neví. Dopravní podnik ji zavedl od 1. dubna. „Vůbec nevím, že něco takového v Jihlavě existuje, já tedy využívám služeb hromadné dopravy tak dvakrát do měsíce, ale tohle je dobrá zpráva, alespoň si z baru nebudu muset volat taxíka," usmála se osmadvacetiletá Jitka Sobotková.

Kontrola placení jízdného je v nočních spojích vyřešena nástupem předními dveřmi. „Cestující se musejí řidiči prokázat buď platnou Jihlavskou kartou s časovou jízdenkou nebo pomocí karty zaplatí elektronickou jízdenku," popsal Vilím. Samozřejmě lze také jet na předem koupenou papírovou jízdenku. „Možností je i zakoupení si papírové jízdenky přímo u řidiče," doplnil Vilím.

Jak už dříve řekl Karel Trojan z odboru dopravy jihlavského magistrátu, trolejbusy díky nočnímu sníženému tarifu za energii jezdí například ve srovnání s autobusy za velmi nízké náklady. I tak ale 
ředitel dopravního podniku uvedl, že noční linka si sama 
na sebe nemůže vydělat. „Podrobný rozbor jsme nedělali," poznamenal. Je však zřejmé, že každá městská doprava kdekoliv na světě potřebuje dotaci. Podle ředitele Vilíma například za rok 2015 utržil jihlavský dopravní podnik na jízdném zhruba 35 procent všech nákladů na provoz, podstatnou část nákladů pokrývají dotace, stejně jako jinde v Česku či v zahraničí.

Linka N je jedno z opatření, která dopravní podnik od dubna zavedl jako vylepšení služeb. Linka N jezdí z hlavního nádraží přes Březinky 
na Masarykovo náměstí, dále kolem autobusového nádraží na Dolinu a do Horního Kosova a zpět. Jezdí denně od půlnoci do čtvrté hodiny ranní.