„Tým projektu Jihlava [ne]jede dal dohromady návrh 92 opatření, kterými chce zlepšit dopravu v krajském městě v příštích dvanácti letech. Jsou mezi nimi projekty, o kterých se v Jihlavě mluví již řadu let, ale také novinky vzešlé z podnětů občanů a návštěvníků města,“ přiblížil workshop tiskový mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

hlavané se budou moct také třeba vyjádřit k rozvoji trolejbusových tras v krajském městě či pořízení trolejbusů s bateriemi, které pak mohou jet i část trasy, kde nejsou troleje. Svůj názor budou moct přítomní vyslovit i k projektu jihovýchodního silničního obchvatu města a vnitřního městského okruhu.

Nejdražšími navrhovanými projekty jsou centrální dopravní terminál s náklady kolem miliardy korun a jihovýchodní obchvat města s investicí bezmála půl miliardy korun. „Příprava takových projektů vyžaduje dobrou koordinaci a spoluúčast investorů, s využitím evropských či národních dotací,“ dodal Tulis. K prokázání přínosu navrhovaných projektů slouží právě Plán udržitelné městské mobility, vznikající v projektu Jihlava [ne]jede. Jedná se o skupinu odborníků a zaměstnanců jihlavské radnice.

Na čtvrteční workshop není nutná registrace předem.