Staveniště převzala specializovaná firma v úterý. „Most ponecháme ve stávajícím stavu, což znamená, že pouze odbouráme římsy a části křídel pro provedení nového zpevnění svahu kamenem do betonu,“ řekl Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic.

Pro opravu Ředitelství silnic zvolilo metodu, při které vloží čtyřiatřicet metrů dlouhý tubosider do stávajícího mostního otvoru. „Jedná se v podstatě o zasunutí nové mostní konstrukce do té stávající. Tubosider bude uložen plošně na štěrkopískovém loži,“ upřesnil Buček s tím, že náklady jsou přes pět a půl milionu korun.

Rok 2030 a zákaz skládkování se blíží. Spalovna na Vysočině do té doby nevznikne, odpadky se budou muset vozit za hranici kraje. Ilustrační foto.
Potíže s odpadem: skládka pro Jihlavu bude brzy plná, je potřeba jí rozšířit

Dělníci do silnice během oprav nezasáhnou, přesto musí řidiči na trase mezi Jihlavou a Znojmem musí počítat s kyvadlovým provozem. „S opětovným uvedením tohoto úseku silnice I/38 do provozu počítáme ještě letos v polovině září s tím, že dále již budou práce na mostě probíhat bez nutnosti omezení provozu na něm,“ uvedl závěrem Buček.