V čem konkrétně vás projekt Pomáháme školám k úspěchu podpořil?
Jeho vizí je, aby se každý žák ve škole učil naplno a s radostí. Uvědomili jsme si díky němu, že cesta ke zlepšení učení žáků vede přes týmovou práci všech pedagogů a společné profesní učení. To znamená, že učitelé se učí ze své práce.
Takže tvoří jeden velký tým?
Přesně tak. Spolupráce na přípravě, realizaci a vyhodnocování výuky se stala běžnou součástí naší práce. Výrazně se zaměřujeme na rozvoj gramotností. Velmi mnoho prostoru ve výuce věnujeme rozvoji čtenářství a čtenářské gramotnosti napříč předměty.
Pomohl vám projekt Pomáháme školám k úspěchu i po finanční stránce?
Ano, poskytl nám finance na práci pedagogických konzultantů a přístup k silnému odbornému zázemí projektu.
Získali jste díky němu i nějaké nové vybavení do školy?
V projektu je podpora vždy spojena se stanovenými cíli. Takže například pro podporu čtenářství můžeme každý rok čerpat finance na nákup kvalitních beletristických i naučných knih, které jsou k dispozici všem žákům školy. Na prvním stupni obměňujeme knihovničky ve třídách několikrát v roce, na druhém stupni třídami projíždí pojízdná knihovnička s aktualizovanou nabídkou. Když se uzavřely školy z důvodu pandemie, mohli jsme v případě potřeby díky podpoře projektu předat knihy formou osobního daru žákům i domů.
Jste projektovou školou. V čem je vaše postavení v projektu proti jiným školám na Vysočině jiné?
Vzhledem k tomu, že jsme na Vysočině školou nejdéle zapojenou do projektu Pomáháme školám k úspěchu, přijali jsme zodpovědnost za sdílení zkušeností z projektu se školami v našem regionu. Aktuálně je nás dvanáct. Pravidelně se setkáváme, bavíme se o své výuce a sdílíme zkušenosti například z využívání neučebnicových textů napříč obory. Automaticky se přitom dostáváme k tématům spolupráce učitelů, vyhodnocování výkonů žáků a následného hledání cesty ke zlepšení.
V čem vidíte největší přínos projektu?
Že díky němu můžeme také na Vysočině budovat úžasnou spolupracující a učící se komunitu, které záleží na výsledku každého žáka.