Přechod na nového provozovatele systému se obešel bez větších problémů. Po dvoudenní odstávce ve čtvrtek ráno čekalo v Jihlavě zhruba dvacet lidí, odbavování však bylo plynulé a zádrhele se neobjevily. Registr bude otevřen i v pátek. „Byl jsem si pro novou značku, čekal jsem něco přes hodinu, což mi přijde na úřadě normální čekací doba. Žádný problém s tím nebyl," svěřil se ve čtvrtek kolem jedenácté dopoledne mladý řidič Pavel Svátek. Zatímco ten už měl návštěvu přepážky za sebou, jiní čekali v hale. „Čekám od půl desáté, jdu zeťovi odhlásit auto. Sice už tu hodinu a půl sedím a ještě tak šest lidí je přede mnou, ale ani mi to nevadí. Jsem na důchodu, takže nikam nechvátám," sdělil Deníku starší pán, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Na pořadovém lístku měl číslo šedesát a do půl desáté stihl registr podle něho odbavit přes třicet klientů. „Ve čtvrtek v televizi říkali, že to může zlobit, ať raději nechodíme hned ráno, a proto jsem přišel později," doplnil důchodce.

Bezproblémové fungování registru potvrdil také vedoucí oddělení dopravně-správních agend jihlavského magistrátu Vladimír Findejs. „Fungujeme normálně, přechod na jiného dodavatele pro nás nepředstavoval žádnou velkou změnu. Klienty odbavujeme bez problémů," potvrdil Findejs.

Jihlavský magistrát ve čtvrtek za normálních okolností úřední hodiny pro veřejnost nemá. Protože si ale změna dodavatele vyžádala středeční odstávku, udělali v Jihlavě výjimku. „Avizovali jsme předem, že bude náhradní úřední den za středu. V médiích se navíc během středy objevily nesmyslné informace," uvedl Findejs. „Jak mohl být ve středu nějaký problém, když se až do osmi hodin jelo v testovací verzi. V ostré verzi jsme systém odzkoušeli večer od osmi a vše bylo v pořádku," pozastavil se Findejs nad informacemi, které varovaly klienty před možnými komplikacemi. Ty se během čtvrtka neobjevily.

Také v Telči během čtvrtka nahradili úřední hodiny za středeční odstávku. „Ve středu jsme zrušili úřední den kvůli odstávce, ale klientům jsme ho plně vynahradili během čtvrtka. Jsme tu až do páté hodiny odpoledne, jako by byla středa," řekl Deníku vedoucí telčského odboru dopravy Libor Blabla.

Výrazně vyšší nápor než v jiných dnech v dopoledních hodinách v Telči nezaznamenali. „Lidé chodí spíše až odpoledne po práci. U klientů, které jsme prozatím odbavili, šly udělat všechny úkony v pořádku," uzavřel téma Blabla.

K odstávce přistoupilo Ministerstvo dopravy kvůli tomu, že firmě ATS Telcom, dosavadnímu provozovateli systému, vypršela koncem března smlouva. Ministerstvo ji kvůli problémům, se kterými se registr do jisté míry dodnes potýká, odmítlo smlouvu prodloužit.

Rok tak bude dočasně spravovat registry nová firma ICZ, přenos dat bude zajišťovat Telefónica O2 a provoz počítačů na jednotlivých pracovištích zajistí společnost Autocont. V příštím roce se potom systému ujme vítěz vypsaného výběrového řízení.