To je případ i podnikatele Miroslava Bati z Jihlavy. Ten na pracoviště v Tyršově ulici dorazil těsně před koncem úředních hodin. „Potřebuji přihlásit čtyřkolku, kterou budu používat při práci. Registr teď sice funguje, ale já už to tu vyřídit nestihnu. Musím sem zkusit zajít ve středu. Už jsem tu byl minulý týden, jenže to tady bylo moc lidí," komentoval Baťa.

Včera se na registr vozidel dostavilo jen několik lidí. „Úterní úřední hodiny jsou určeny zejména pro firmy, prodejce aut, autobazary a autosalony. Po desáté hodině se nám podařilo úspěšně odbavit několik žadatelů," uvedl vedoucí odboru dopravy jihlavského magistrátu Ján Tinka.

„Dá se očekávat, že po ránu tady budou fronty. Jsme teď schopni odbavit okolo sto čtyřiceti žadatelů za den, dříve jich bylo mohlo být až dvě stě. Kvůli novému systému se nám nyní prodloužila doba odbavení klientů," doplnil Tinka.

A kde se stala chyba? Centrální registr vozidel  v pondělí i v úterý přestal komunikovat se systémem pátrání po motorových a přípojných vozidel a se schengenským informačním systémem. Výpadky byly důsledkem přetížení serveru policejního prezidia, který registroval až několikanásobek dotazů z centrálního registru.

Jedna dobrá zpráva na závěr: Pokud vznikla lidem, které úředníci kvůli nefunkčnímu systému odbyli, nějaká škoda, mohou se s požadavkem finanční kompenzace obrátit na ministerstvo dopravy.

„Týká se to například těch, kteří nemohli odjet na dovolenou, kterou měli předem zaplacenou. Stačí, když na adresu ministerstva doručí písemnou žádost o náhradu škody. Nesmí v ní chybět kontaktní údaje, skutkový stav, vyčíslení škody a kopie dokladu – například smlouvy s cestovní kanceláří," přiblížil mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Včera na ministerstvu registrovali čtyřiatřicet takových žádostí o odškodné.