Kampaň města s názvem Jihlava bez odpadu je prezentována na čtyřech vozech, na každém z nich jsou jiné fotografie. „Dvě nafotila výtvarnice Eva Bystrianská na skládce v Henčově a na třídičce v Hruškových Dvorech a dvě fotografie město získalo od fotografa Gregga Segala,“ informoval mluvčí Jaroslav Šnajdr.

Vozy s těmito snímky budou jezdit v Jihlavě celkem dva roky, propagace město stála bezmála 350 tisíc korun. Jen výroba jedné fólie přišla na deset a půl tisíce korun. „Hlavním cílem kampaně Jihlava bez odpadu je šířit osvětu mezi širokou veřejnost v oblasti produkce odpadů se zaměřením na nutnost snižování celkového množství produkovaného komunálního odpadu a odpadu vůbec,“ informovala o smyslu kampaně Katarína Ruschková, vedoucí odboru životního prostředí jihlavského magistrátu.

Akce souvisí s krachem trhu s plasty a s jejich problematickým odbytem. Podle Ruschkové je třeba snížit spotřebu jednorázových plastů i dětských plen. Zvýšit by se naopak měly nákupy bez obalu a z lokálních zdrojů. Každý by se prý měl zamyslet a převzít zodpovědnost za vlastní odpady. „Každý z nás může něco udělat, může změnit životní styl a tím významně ulevit životnímu prostředí,“ podotkla.