Celý prostor musel být dokonale čistý a tak bylo nutné navýšit počet uklízeček, které stoly dezinfikovaly často po každém návštěvníkovi. Restaurační zóna byla kromě toho polepená navigací. Samolepky určovaly rozestupy, směr vstupu i východu. Samolepky byly i u stolů. „Instalace veškeré infografiky nám zabrala celé páteční odpoledne,“ uvedla mluvčí Cityparku Jana Vránová.

Na pořádek navíc dohlížel zvláštní koordinátor, podle kterého jsou lidé velice disciplinovaní. Pokud už si přeci jen nevšimnou samolepek, reagují prý na upozornění vstřícně. Vedení Cityparku za ukázněnost návštěvníkům děkuje.

Lidé si oběd odnášeli

Kolem poledne bylo v restaurační zóně poměrně prázdno, a tak to bylo v pořádku. „Cílem je, aby si lidé raději oběd odnesli,“ podotkla mluvčí. Ti zákazníci, kteří už jedli přímo v Cityparku, se pak vesměs nezdržovali na obědě nijak zbytečně dlouho. Najedli se, nasadili si roušku, odnesli tác a šli dál.

Pohodová afmosféra naopak panovala v nedalekém Cafe Infinity. Lidé se tam po delší opět mohli sejít, popovídat si u kávy nebo jiného nápoje a nechat spěch jiným. Nebylo sice plno u všech stolků, ale rozhodně nebylo ani prázdno.

Lidí v pondělí zkrátka chodilo v podstatě stejně jako loni, kdy bývalo během obědů na první pohled plno. „Čísla návštěvnosti k jedné hodině odpoledne, kdy vrcholí doba obědů, nám ukázala, že návštěvnost našeho centra je oproti stejnému dni loňského roku nižší pouze v řádech desítek zákazníků,“ řekla Vránová s tím, že denní návštěvnost v Cityparku počítají na tisíce.